PDA

View Full Version : Filtru Benzina


christypopescu
29-04-2009, 02:59 PM
am schimbat acum 10.000 km toate filtrele (aer, habitaclu, benzina, ulei). Ma intereseaza daca acum cand ii fac schimbul de ulei in afara de filtrul de ulei daca trebuiesc schimbate si celelate filtre. Am uitat sa specific, e vorba se o fabia 1,2 htp 64 hp :D

narok
29-04-2009, 03:11 PM
la revizie se shimba toate filtrele + uleiul, se verifica tot ce tine de bucse, pivoti, bielete, etc. nu le schimba pe bucatele ca nu se merita.

cgadalean
29-04-2009, 03:16 PM
filtrul de benzina se poate schimba si mai tarziu, la urmatoarea revizie sau dupa ce a mers 30k km.

narok
29-04-2009, 04:38 PM
indicat e sa schimbi tot. daca intarzii cu filtru combustibil, pompa de benzina functioneaza un pic fortata ( din cauza murdariei din filtru - se stie cum e combustibilul in Romania ) si cat costa o pompa benzina ?? De asta spun ca nu se merita.

graby111
22-03-2010, 05:25 PM
are cineva idee de unde as putea face rost de sigurantele (clemele) care prind furtunele de benzina pe filtru? pentru ca ale mele s-au rupt si mi-a sarit filtru de benzina in mers (bine ca nu am luat foc); pe unde am intrebat nu am aflat nimic
fabia 1,4 AZF 44 Kw

Black Daniel
22-03-2010, 11:59 PM
Brr, naspa faza !!!
Stiu la ce cleme te referi, nu credeam ca se pot rupe, incearca la un service mai de Doamne-ajuta, s-ar putea sa fie repere relativ universale si sa le poti gasi prin trusele baietilor, dar pana una-alta, daca ai curaj sa mai mergi cu masina, strange tare "colierele romanesti" pe care banuiesc ca le-ai pus ca sa ajungi acasa cu masina. Si schimba-le cat de repede poti cu unele "adevarate".

Cine nu stie ce e ala "colier romanesc" sa intrebe, si ii explic :meeting: .

graby111
23-03-2010, 05:46 PM
am rezolvat`o atunci pe loc, dar m`am interesat si la magazinul de piese; se gasesc numai impreuna cu tubulaturile de benzina de la rezervor pina la motor; pret cam 100 de euro!!!!! mai bine ii mai pun o "sirma"!

Black Daniel
23-03-2010, 07:22 PM
Mai da-o-ncolo !!! 100 de euro pentru o bucata de sarma !!!
Pune-i linistit coliere clasice si gata !
:sign_ot: Pentru cine nu stia, "colier romanesc" = legat cu sarma. Invatat de pe vremea Daciei berlina, cand sarma si patentul in portbagaj erau un "must have" :p .

off LE: pentru ardeleni era cunoscut sub denumirea de "colier de Campia-Turzii"...

ovidel
23-03-2010, 10:34 PM
Pentru DANIEL colier de "TURDA"stiu eu si sunt din apropiere si mai si trec des pe acolo, desi fabrica SARMA sau cum ior zice este in Campia Turzii toate bune scz. sper sa nu te superi!
In legatura cu sigurantele acelea la fel sunt si la mine sunt rupte dar furtunasele intra destul de greu pe stuturile de la filtru la fel si iasa, eu am cauta in dezmembrari la cunoscutul Materom si numai pe nou au zis ca aduc si is la 20 ron buc = 60Ron , 3buc. Pana la urma am mers cu ele asa verificand din cand in cand, si in sfarsit am gasit tot la dezmembrari dar doar 2 buc cu 5 lei amandoua, cu tot cu mufa tot. Asa ca bafta si aveti grija ca nu ie de joaca cu asa ceva

adidorohoi
27-03-2010, 12:12 PM
salut,am si eu o intrebare referitoare la filtrul de benzina.Vreau sa schimb filtrul de benzina la skodita mea si nu stiu de care sa iau,am inteles ca sunt fitre de 3 si de 4 bari.Care e diferenta dintre ele si de care ar trebui sa iau?mentionez ca am o skoda fabia-combi-2001-55kw-1.4

Englezu888
28-03-2010, 12:08 PM
Nici filtrul de habitaclu nu este o necesitate. Eu pe al meu l-am scos si l-am curatat de praf, frunze ce mai era pe acolo. In felu asta economisesti ceva banuti si ii bagi in benzina/motorina.

RRS
28-03-2010, 12:16 PM
Eu as schimba absolut orice consumabila in termen, sau cu 1000-500 km mai rapid, nu pentru ca traim in RO, ci pentru ca tin foarte mult la masina mea

de ex., la tdi se recomanda schimbul la 15 000, filtrul motorina la 30 000 (e singurul care merita schimbat la acea valoare, pentru ca motorina la statii de firma e de calitate), insa dupa 7-8 mii de km, incepe sa pape din ulei, de unde o posibila concluzie - incepe sa scada calitatea uleiului... asa ca, la 10 000 il schimb :)

assamite10
04-06-2010, 10:38 AM
Filtru de polen este una si aceeasi cu filtru habitaclu? Am cautat filtrul de polen, dar nu am reusit sa il gasesc.Imi puteti spune unde este localizat? Multam!

Ralu
04-06-2010, 02:08 PM
http://www.clubskoda.ro/showthread.php?t=59&highlight=filtru+polen

tavi83
04-06-2010, 04:44 PM
Filtru de polen este una si aceeasi cu filtru habitaclu? Am cautat filtrul de polen, dar nu am reusit sa il gasesc.Imi puteti spune unde este localizat? Multam!


Baga capu sub torpedou si acolo il vei gasi ascuns dupa un capac;)

assamite10
05-06-2010, 10:22 AM
eu il cautam undeva sub capota imediat langa parbriz. Asa e la octavia 1 a lu taicamiu si credeam k pe acolo e si asta de la fabia. Mc mult, o sa il caut:D

deraiatu
29-06-2010, 06:02 PM
Salutare azi am comandat si eu filtre,am luat masina de putin timp cea din semnatura si am comandat urmatoarele filtre toate MANN si gasite in catalogul de la MANN pentru modelul meu de fabia:
Filtru aer C2295/2 - 40 lei
Filtru benzina WK 59X - 42 lei (fara regulator de presiune integrat poate imi poate spune cineva diferenta sau cel putin daca e ok)
Filtru polen CUK 2545 - 60 lei (carbon sau carbuni activi am vazut ca ii mai spune)
Filtru ulei W712/54 - 30 lei
Ulei Motul MOT 6100 SYN 10W40 -4L-
Sper sa fie ok :)

Hypnotic
29-06-2010, 09:44 PM
cred ca se potrivea mai bine un ulei 5W40 la cati km ai tu , cat despre filtrul de benzina , astept sa iti raspunda cineva , sa ma lamuresc si eu :D

deraiatu
29-06-2010, 10:15 PM
Da stiu insa problema e urmatoarea,masina este luata de afara nu stiu exact a fost dati sau nu km inapoi, la cati ani are m-i se par cam putini km aia din bord suspect de putini,intradevar pe actul masinii era un mos de 80 de ani ,masina arata si merge foarte bine nu stiu ce sa zic si din cate am citit nici nu prea ii pot afla km reali :(
Am luat 10 W40 deoarece pe usa soferului undeva pe laterala e un stiker pe care scrie ca uleiul a fost schimbat la 30 si ceva de mii si a pus mobil 1 10 W40 ,atunci am spus ca voi merge pe 10 W40,am luat motul pentru ca dinala avea de unde am dat comanda + ca am auzit ca e destul de bun si daca totul va fii ok voi merge pe aceasta marca.
Cu filtru de benzina am mari semne de intrebare pt ca am citit azi ca tre sa fie cu regulator de presiune de 3 bari din cat am inteles,acesta pe care m-i la dat programul e fara si am mai citit ca acel regulator cumparat separat e mai scump decat filtrul :(

s_eduard
12-07-2010, 03:11 PM
Salut,

Vreau sa schimb filtru de combustibil (benzina) pt. Skoda Fabia tip motor BMD, 1.2 cmc, an fabricatie 2007. Pe diferite site-uri am gasit filtre de combustibil cu regulator de presiune inclus si fara regulator de presiune. Cele cu regulator sunt de 3 si 4 bar.

Ce fel de filtru se potriveste cu sau fara regulator de presiune si daca imi puteti spune unde se afla acest filtru?


Va multumesc anticipat !

Juliano
12-07-2010, 11:50 PM
Eduard .... iti trebuie cu regulator de presiune de 4 bari.
Ca localizare : in spate dreapta, langa roata. Scrie si pe un capat ca este de 4 bari.
Acum alta chestie ... ai grija cum il scoti ( asta daca il schimbi tu ). Atentie :
se apasa ( NU se trage ) pe sigurantele acelea ( nearga, albastra ) si se trage de furtunas.

vladutcristian
17-07-2010, 12:45 AM
salut, pt deraiatu: uite eu am schimbat de curand toate filtrele, iar filtrul de benzina este cu regulator incorporat de 3 bari pentru 1.4 mpi 50 kw, atasez si niste poze. dar te poti uita si tu sub masina la roata din partea dreapta spate ce scrie pe el si cu cate furtunase are, eu l-am schimbat singur ridicat pe elevator (masina).

deraiatu
17-07-2010, 06:41 PM
Da mersi mult de informatie ,m-am uitat si eu , am vazut ca e cu regulator de presiune incorporat si lucreaza la o presiune de 3 bari,din cate am cautat ar trebui sa corespunda cu WK69/1 de la MANN. Mersi :beerchug:

Hypnotic
02-09-2010, 08:26 PM
Imi poate spune cineva de care filtru de combustibil imi trebuie la Fabia 1.2 HTP , AZQ , de 47 KW din 2004 . Ma refer la : cu regulator de presiune sau fara .
Off : Filtru de aer si habitaclu de la MANN cat costa ? Ms anticipat .

Juliano
03-09-2010, 03:43 PM
Imi poate spune cineva de care filtru de combustibil imi trebuie la Fabia 1.2 HTP , AZQ , de 47 KW din 2004 . Ma refer la : cu regulator de presiune sau fara .
Off : Filtru de aer si habitaclu de la MANN cat costa ? Ms anticipat .

Deci....din ce stiu eu, iti trebuie cu regulator.
Iar despre filtre, scrie pe Google : Autokarma. ;) Fa-ti un cont si o sa ai reducere la piese + iti arata exact ce ii trebuie masinutei tale.

Hypnotic
03-09-2010, 09:07 PM
Pentru Fabia 1.2 HTP de 47 KW codurile filtrelor sunt :
03d198819a - ulei
03e129620 - aer
6q0201051b - combustibil
6q0819653b - habitaclu
Sper sa fie de folos cuiva .

marlanu
12-11-2010, 01:34 AM
am si eu 3 intrebari la care nu am gasit un raspuns folosind functia search. La masina am schimbat filtrul de benzina cu un MANN WK512 ( arata identic cu cel care era montat pe masina -care era cel din fabrica ), problema este ca la reprezentanta mi s-a recomandat un filtru cu regulator de presiune de 3 barri (wk69/1) ... filtru care nu se potriveste fizic pentru ca lipseste al treilea furtun - cel de retur.

Asadar intrebarile mele sunt ce filltru se potriveste la o skoda fabia 1.2 40kw, cod motor awy ; filtru fara regulator wk512 sau cu regulator 3 bari wk69/1 ? Daca este cel cu regulator de ce lipseste al treilea furtun ? Daca este cel wk512 nu ar trebui sa fie un regulator de presiune separat montat pe undeva ?

Juliano
12-11-2010, 03:55 AM
Simplu. Ai 2 variante :
1. Fa-ti cont pe autokarma (scrie autokarma pe google) si o sa-ti dea doar ce este bun pentru masina ta.
2. Intra sub masina si uita-te cum arata ala si cumpara unul la fel. Apropo, pe fundul filtrului scrie de cati bari este.
Dar sunt sigur ca problema cu filtrele de benzina a fost foarte discutata.
Ohne zuher stie mai bine (are acelasi tip de motor) da-i un PM si o sa-ti spuna sigur.

marlanu
12-11-2010, 03:58 PM
am spus in primul post ca am schimbat deja filtrul de benzina original cu unul mann wk512 - fara regulator de presiune ( identic cu cel montat din fabrica ), deci filtrul este schimbat deja. DAR :

si pe autokarma si in programul de la reprezentanta skoda imi arata ca filtrul cu regulator de presiune de 3 bari (integrat) este compatibil dar sub masina nu exista al treilea furtun pentru retur deci acel filtru nu poate fi montat . La reprezentanta mi-au spus chiar ca doar cel de 3 bari este compatibil. De aici au venit primele 2 intrebari din postul initial

cea de-a treia : unde se afla regulatorul de presiune pentru ca trebuie sa existe asa ceva pe masina. Chiar daca nu se afla in filtru/pe langa el tot trebuie sa fie pe undeva.

cgadalean
12-11-2010, 10:32 PM
am si eu 3 intrebari la care nu am gasit un raspuns folosind functia search...

dar puteai continua seria intrebarilor intr-un topic deschis cu acelasi titlu.

Coffeeman
22-03-2011, 03:32 PM
Pai poti sa-i dai codul de pe talon, sa-ti dea un filtru exact pentru masina ta. E mai sigur, decat sa stai sa alergi cu ele inapoi pentru ca nu se potrivesc!

k_cristi87
05-05-2011, 03:43 PM
Am si eu o mare nelamurire:am schimbat filtrul de benzina cu unul Mann fara regulator de presiune,a ramas regulatorul vechi.Dupa ce masina pornea cand vroia ea,am facut o diagnoza si a rezultat ca regulatorul este dus.Treaba e ca eu gasesc peste tot ca filtrul Mann wk69/1 are regulator incorporat dar toti de la magazinele de piese auto din oras imi zic ca nu vin impreuna.Astept ceva sfaturi din partea voastra.

ohne_zucker
05-05-2011, 04:36 PM
Treaba cu filtrul de benzina nu am inteles-o niciodata si toate parerile pe care le aud, sunt diferite.
Eu am masina de la 50 000 km si m-am gandit sa schimb si filtrul de benzina cand am facut revizia de 60 000 km, acum are 76 000, iar la revizia dintre ele , cea de 70 000 km , nu am mai schimbat si filtrul de benzina, insa, tind sa cred ca consumul marit pe care il are masina si, faptul ca motorul trage greu la viteze mici si in special la plecarea de pe loc, sunt de la acest filtru, pe care mi l-a dat "o tanti" la un magazin de piese auto de cartier, si pe care l-a montat sotul ei, care avea si un mic service destinat reviziilor, langa magazin.

Chiar sunt de parere ca nu se pricepe atat de bine si ca mi-a dat o piesa nerecomandata pentru masina mea (motor 1.2 HTP, cod AWY , 40 KW - in ideea ca poate cineva imi spune exact de care ii trebuie ).

Am crezut pana acum ca de vina este sonda lambda, sau injectoarele....dar cum de cele mai multe ori cu totii ne gandim la chestii grave, de obicei este vb de o chichita ceva, o chestie minora, pe care este ceva mai greu sa o identifici si te hazardezi sa dai vina pe o piesa mare , importanta si desigur scumpa.

Cred ca pana la urma, chiar daca este mai scump, voi merge sa schimb filtrul la Avia Motors, si atunci am sa cer si lamuriri cu privire la filtru si mai ales la treaba cu regulatorul.

AndreiHTX
05-05-2011, 04:58 PM
eu unul n-am schimbat niciodata filtrul de benzina (de cand am masina face 4 ani in august) si n-am avut probleme cu puterea sau lucururi de gen.. poate uneori o pornire mai greoaie la a 2-a, a3-a cheie sau martorul check engine aprins.. in rest nimic.. am 161k.km

adriansatmar
12-06-2011, 03:08 PM
Buna,am incercat sa schimb filtrul de benzina ,dar nestiind cum sa scot acele mufe de pe el 2 s-au rupt ,se gasesc la piese auto si cum se numesc?.Specific am o skoda fabia 1,4 mpi din 1999.

Doragon
12-06-2011, 03:14 PM
nu nimereai sa postezi aici nu?

denisel
30-06-2011, 08:56 PM
Salutare! acum kteva zile am schimbat uleiul si toate filtrele( filtru ulei, polen, aer, benzina). de cand am schimbat dimineatza la prima cheie....pana se incalzeste motorul masina tremura putin....knd acul coboara sub 1000 ture se calmeaza totul si merge ok.oare o fi de la filtru de benzina?mentionez k baiatul de la service s-a cam chinuit in demontarea filtrului vechi si montarea noului filtru.multumesc!

MMusca
13-10-2011, 03:06 PM
Salutare

Spre rusinea mea, inca nu m-am lamurit complet asupra tipurilor de filtre de benzina si polen pe care trebuie sa le iau, asa ca, riscand sa enervez pe cineva, vin cu intrebarile de mai jos:

Skoda Fabia Sedan, varianta 6Y, fabricatie nov. 2004, Motor AZQ, 47 KW

1. Filtru benzina: cu sau fara regulator? Cati bari? E vreo dimensiune standard?

2. Filtru polen: aici, am gasit 2 dimensiuni:

Latime [mm] 216
Lungime [mm] 252
Īnaltime [mm] 32

si:

Tip filtru Filtru carbon activ
Latime [mm] 216
Lungime [mm] 246
Īnaltime [mm] 30

(conteaza diferenta de cei cativa mm?)

Mentiune: filtrele la care ma refer sunt marca Mann

Multumesc

graby111
21-11-2011, 10:34 PM
dupa ce am patit sa`mi sara in mers un furtun de pe filtrul de benzina din cauza unei cleme de blocare rupta, acum cind am schimbat filtrul am reusit sa`mi rup o-ringurile care etanseaza pe unul din stuturile filtrului; o intrebare am: s`a mai intilnit cineva cu problema asta (sigurante rupte sau garnituri de etansare distruse) si daca da ce solutii au fost gasite; si mai ales daca a facut cineva modificari la sistemul de prindere si etansare al filtrului; multumesc!

dayel
28-11-2011, 02:43 PM
Mai da-o-ncolo !!! 100 de euro pentru o bucata de sarma !!!
Pune-i linistit coliere clasice si gata !
:sign_ot: Pentru cine nu stia, "colier romanesc" = legat cu sarma. Invatat de pe vremea Daciei berlina, cand sarma si patentul in portbagaj erau un "must have" :p .

off LE: pentru ardeleni era cunoscut sub denumirea de "colier de Campia-Turzii"...

Salut. Am si eu o problema tot cu filtru de benzina. Mi-a iesit returul in timp de mergeam pe sosea. Am prins furtunul la loc si am intrat in primul service. Mi-au spus ca mufa care intra in filtru este defecta si mai poate sari. Au prins-o cu un soricel de plastic. Poate fi prinsa cumva mufa aia? Ca soriceii de plastic nu prea imi dau incredere. Stima

PS: Filtrul este cu regulator de presiune si tipul de mufe care intra in el sunt mufe rapide!

talpaiute
28-11-2011, 02:51 PM
Cred ca poate sa tina si soricelul de plastic daca e strans bine, dar ca sa fii sigur pune-i un colier cu surub pe masura furtunului. Gasesti in orice magazin de piese auto.

dayel
28-11-2011, 05:36 PM
Nu exista sansa sa se rupa mufa? (evident ca nu voi strange pana iese apa :)

talpaiute
29-11-2011, 10:09 AM
Nu strangi foarte tare colierul, doar cat sa se comprime un pic si sa nu mai sara peste buza mufei de la filtru. Strangi si apoi tragi incet de el sa vezi daca mai iese usor. S-ar putea ca soricelul ala sa nu stranga suficient de tare plasticul mufei. Vezi si tu cum e mai bine, daca nu vrei cu colier poti sa strangi mai tare soricelul sau sa pui unul mai solid.
Probabil s-a rupt clipsul mufei care o tinea fixa sau a avut vre-un defect din fabrica.
Mufa nu cred ca se schimba, parca e lipita de furtun.
http://s9.postimage.org/bt15um8m3/filtru_benzina.jpg (http://postimage.org/image/bt15um8m3/)

graby111
30-11-2011, 03:16 PM
parerea mea e ca nu prea are cum sa stringa cu un colier de plastic mufa aia, pentru simplu motiv ca este din plastic dur, iar in sistemul original ea se bloca pe stutul filtrului printr`o siguranta asemanatoare unui zeger si nu prin stringere; asta am patit si eu si am facut o clema din sirma de cupru in forma de U in locul celei de plastic; la presiune mufa este impinsa spre inapoi si iese fara probleme de pe stutul filtrului.

cristeamandrei
03-12-2011, 01:47 PM
Cu siguranta nu merge cu soricel, dar nu inteleg de ce nu incerci sa gasesti siguranta originala, ori la reprezentanta, ori prin targuri.

beaska
10-01-2012, 07:46 PM
ce filtru de benzina imi trebuie pt fabia 1 an 2003 cod motor azq 1.2 47kw serie TMBNY46Y933798133

roberto
10-01-2012, 08:16 PM
Intri pe autokarma.ro, introduci datele masinii tale si vei avea de unde alege multdoritul filtru. Apropo, codul de motor 1zq, specificat de tine, nu exista. Probabil ai vrut sa scrii AZQ.
Succesuri ! :)

ohne_zucker
10-01-2012, 08:44 PM
Trebuie sa fie cu regulator de presiune de 4 bari, marca o alegi tu. Eu recomand Bosch