PDA

View Full Version : Probleme ambreiaj


brigada
29-04-2009, 01:08 PM
Stie cineva la cati km se schimba kitul de ambreaj sau daca se face asa ceva?? Si daca da ce piese contine acest kit?

B98XAL
29-04-2009, 01:37 PM
La cele TDI cu volanta tin peste 150k, iar la cele simple conteaza foarte mult maniera de a conduce. Spre exemplu la fabia mea am schimbat ambreiajul la 70k. M-a costat tot kit-ul Sachs undeva la 600 Ron

narok
29-04-2009, 02:50 PM
nu exista o regula la cat se schimba. se simte cand e discul dus ( nu mai are demaraj ). kit-ul de ambreiaj de obicei contine placa presiune, disc ambreiaj si rulment ambreiaj. o recomandare ar fi Sachs , in functie de banuti.

brigada
14-06-2009, 08:41 AM
Stie cineva cam cat costa kitul ambreiaj la O2 complet? Poate a schimbat cineva recent sa-mi fac si eu o idee

turbojack
14-06-2009, 11:42 PM
Pentru ce motor?

brigada
15-06-2009, 08:37 AM
1.9 tdi 105 cp 77 kw BJB

Pippo
30-06-2009, 04:30 PM
In jur de 1600 de lei kitu` de ambreaj :eek:

brigada
02-08-2009, 07:58 AM
Nu stiti la cati km se schimba kitul de ambreiaj? Si revin cu intrebarea de mai sus despre vibratiile pe care le aud la motor(am observat ca se aud doar intre 10 pana la 15 mii turatii la decelerare in treapta a 2-a)

turbojack
02-08-2009, 11:40 AM
... se aud doar intre 10 pana la 15 mii turatii la decelerare in treapta a 2-a)
Ai motor Ferrari competizione ,unde motorarele astea se cam plafoneaza in treapta a 2-a.
Daca e vorba de doar 1000 rpm :rolleyes: ,fi sigur ca motorului nu-i place acel regim de subturare.Posibil tampon motor slabit/uzat/rupt.

ps. ambreiajul se schimba cand "te lasa" si nu la un anumit nr. de km.

brigada
02-08-2009, 01:02 PM
Merci...si eu care credeam ca am Skoda Octavia...

brigada
02-08-2009, 01:15 PM
Apropos trebuie sa merg in service sa vad daca e rupt/uzat tamponul motor sau pot sa vad singur...unde se afla? Vad ca vibratiile de care vorbeam persista si sunt foarte deranjante si de asemenea ma tem sa nu se strice ceva mai tare.Se poate intampla ceva mai grav?

STT
19-11-2009, 11:40 PM
si pt 2.0tdi 140cp.bkd?

narok
20-11-2009, 02:36 PM
1.9 tdi 105 cp 77 kw BJB

pentru asta in jur de 990 lei kit complet ... pretul e cu caracter informativ

si pt 2.0tdi 140cp.bkd?

1050 lei ..... pretul e cu caracter informativ....

sarpe
20-11-2009, 11:08 PM
salut
1,9 cu seria bjb am schimbat si eu si kitul a costat 1500 ron

narok
21-11-2009, 08:52 AM
salut
1,9 cu seria bjb am schimbat si eu si kitul a costat 1500 ron

si pun pariu ca tot pe Sachs ..... asa e pretul la un magazin de piese auto ... din cauza ca e a treia roata care vinde piesa

sarpe
21-11-2009, 03:45 PM
da pe sachs.nu m-am dus la avia motors ca mi-a fost frica de scoruri si l-am schimbat la un service care se ocupa de mai multe marci.

Bute_andrei
23-01-2010, 08:51 PM
Cand am vrut sa plec in seara asta de acasa, cand am apasat ambreiajul, pedala mi a ramas la podea. Aveti idee de la ce poate fi? Masina are 123000 km.

lucian.1950
23-01-2010, 08:54 PM
Despre ce masina e vorba ?

narok
23-01-2010, 09:11 PM
eu zic ca nu conteaza modelul masinii.... problema e cat se poate de simpla; ai nevoie de alt ambreiaj. sfatul meu ar fi sa schimbi tot kit-ul...ar fi de folos modelul sa afli cat te ajunge cu aproximatie

lucian.1950
24-01-2010, 10:41 AM
nu ai dreptate , pina la a schimba ambreiajul trebuie avut in vedere ca trensmiterea comenzii se face :
== pedala , pompa de ambreiaj , conducte , cilindrul receptor , placa de presiune , disc
==sau pedala , cablu , placa de presiune ...
deci eu cred si sper sa gaseasca defectul pina in placa de presiune , asa ca verifica cablul daca e mecanic sau pompa -conducte-cilindru daca e hidrauluic

Cretul
28-01-2010, 11:20 PM
Cand am vrut sa plec in seara asta de acasa, cand am apasat ambreiajul, pedala mi a ramas la podea. Aveti idee de la ce poate fi? Masina are 123000 km.

Exact asta am patit eu..la 80.000..mi-a ramas pedala la podea. Am zis merci ca nu s-a intamplat cand eram intr-o depasire. Si nu eram acasa..eram pe la Roman. Nu stiam nici un service, am stat 2 nopti la hotel..deranj mare. Cine era de vina : ambreiajul+volanta. Cost total cu manopera = 2900 RON (Sachs).
In rest masina mea are 138000 Km n-am schimbat macar o bucsa la ea.
Bafta

Bute_andrei
29-01-2010, 12:45 AM
Intr-adevar asta era problema. Ambreiajul plus volanta... 3100 ron cu manopera

lucian.1950
30-01-2010, 04:18 PM
Mai oameni buni , cei din sevice va iau de fraieri si voi platiti ca primarii ....
Volanta nu avea de ce sa se strice ... pedala ramasa la fund inseamna pierderea lichidului sau defectarea pompei sau a cilindrului si rar ruperea pirghiei sau a razelor soarelui ca sa schimbi placa de presiune ... rulmentul cind se strica face zgomot , discul cind se uzeaza incepi sa patinezi , daca i se rup arcurile face galagie , dar nici rulmentul nici discul nu se manifesta cu pedala la fund...si niciodata nu se intimpla nimic brusc la volanta ci numai uzuri datorate in special mersului cu discuri uzate ... DECI PEDALA LA FUND NU INSEAMNA NICIODATA TOT AMBREIAJUL !!!!!!!!!!!!!!!!!!

cri-sti
31-03-2010, 09:50 PM
Am avut probleme si eu cu ambreiajul si lucian are dreptate. nu mai acceptati sa fiti jecmaniti in service de reprezentante. Mai prost este ca in service lucreaza de obicei mai mult pifani care habar n-au cei cu ei pe acolo.Aveam un zgomot la motor care disparea imediat ce apasam ambreiajul. defectiunea era de la volanta.Va explic cum se manifesta :la o apasare usoara(1/4 din cursa) se simteau trepidatii in pedala -semn ca incepe descentrarea volantei arcurile din interior sunt deja rupte si nu mai pot sustine volanta centrata, apoi apare zgomotul care provine de la miscarea in lateral a partii interioare a volantei,iar cand aceasta este distrusa complet zgomotul este deja deranjant (nu se aude din cabina dar dispare la turatii de peste 2000 de ture fata de inceput cand daca mai apesi ambreiajul sau o turezi in1200 mai dispare pt cateva secunde).DACA MERGETI MULT CU EA ARCURILE VOR IESI PRIN FIERUL DE LA VOLANTA,mai exact prin cantul ei caz in care freaca in carcasa ambreiajului mai exact pe partea de aluminiu din fata a cutiei(pt cine nu stie ce este carcasa ambr.). de la prima simptoma pana la faza finala au trecut 25000 de km. la mine.In inteligenta lor deosebita blahblah1 inginerii au proiectat tipul asta de volanta pentru o plecare mai lina de pe loc.Au mutat arcurile de la discul de ambreiaj pe volanta .Sistemul este foarte bun doar ca atunci cand se strica nu toti ne permitem inlocuirea totala a ambreiajului.Restul de ambreiaj nu prea mai are de ce sa cada repede.Daca vreti sa inlocuiti volanta cu masa dubla cu volanta simpla nu se poate - chiar daca se potriveste pe montaj nu mai ajunge electromotorul la coroana de pe volanta plus ca axul central de la cutie nu mai ajunge pe disc.Pentru cine doreste sa monteze ambreiaj sport va trebui sa tina cont de volanta.la kitul de ambreiaj luk sau sachs interschimbabil este doar rulmentul de presiune,au diferit sistemul de prindere (placa de presiune pe volanta) pe luk exista mai multe suruburi decat pe sachs, discul de la luk are 230mm iar pe sachs 228. Eu personal am renuntat de foarte multi ani la mecanici pentru ca deobicei nu mai exista meseriasi adevarati la reprezentante.Ei schimba pur si simplu tot pentru ca nu stiu cei cu ei acolo. daca va ramane apasat ambreiajul pot fi cazurile prezentate de Lucian.

cri-sti
31-03-2010, 09:54 PM
la rulment zgomotul este ca un harsait si apare doar cand este apasat ambreiajul

brigada
01-04-2010, 05:24 AM
La mine acel zgomot dispare cand apas ambreiajul,si nu se mai aude cand motorul este incalzit,sau se aude aproape insesizabil.

mya
14-04-2010, 12:05 PM
la mine (o2 2007, 1.9tdi 150.000km): aproape mereu cand apas ambreiajul se aude un zgomot - o sa sune amuzant - ca un latrat de caine, trepideaza rotile cand plec de pe loc, nu mai are acelasi demaraj si de 3 ori, cand am parcurs o distanta mai mare si afara erau peste 20 de grade - se auzea un sfarait sub capot (cand apasam ambreiajul se auzea putin mai incet) .. ce e de facut ?

JurasikMan
14-04-2010, 01:16 PM
Ai doua variante. Stai pana iti crapa volanta sau mergi sa o schimbi. Daca iti crapa la propriu si iti forteaza vreo bucata in carcasa cutiei te mai costa inca 2800 Eutro , adica contravaloarea unei cutii de viteze .
Am tot incercat la alte masini cu acelasi tip de ambreiaj si la 5 din 7 fenomenul este prezent. Toate 5 aveau peste 100.000 km . Celelalte doua aveau sub 50.000 si nu prezentau nici o trepidatie. Se pare ca este o noua gaselnita gen ( distributie + transmisie ) , care ne leaga de servis la terminarea garantiei .

mya
14-04-2010, 02:58 PM
fain ... trebuie sa schimb tot kit-ul de ambreiaj nu ? un pret mai bun daca stiti ..

JurasikMan
14-04-2010, 03:04 PM
Depinde de locatia ta.
Te sfatuiesc sa mergi la un servis mare , care sa-ti comande piesele. Altfel , ti le iei tu de pe net , Luk , la 1660 Ron . Dar servisul nu-ti da garantie pe ele ca nu poate confirma provenienta. Daca se strica iar , este doar clientul responsabil . Daca le comanda ei , raspund pentru absolut tot . In caz ca iti pica iar ambreiajul , in perioada de garantie stai fara griji .

brennekke
21-04-2010, 06:27 PM
am si eu acceasi problema....la 72000km a picat volanta; am fost si la un service si la skoda...recomandarea din ambele parti este sa schimb tot kitul(volanta,placa,disc,rulment). La service m-ar costa 2500 iar la Skoda undeva pe la 20 e numai volanta. Am cautat pe net si am gasit Kit Luk la ceva firma din bucuresti la 1600 garantie 18 luni,transport gratuit. Mi se pare dieferenta cam mare,este oare ceva dubas la mijlos?

cristeamandrei
28-04-2010, 01:11 AM
Colegu parerea mea este in primul rand sa fi atent daca volanta pe care ai gasit-o tu sa nu fie alt tip de volanta, eu am o O2 si am gasit si eu o volanta la pretul ala de 16 mil si din nefericire mie imi trebuie o volanta cu masa dubla care e mai scumpa, am inteles ca astea care nu sunt cu masa dubla dupa ce le montezi afli cu tristete ca iti cam vibreaza masina, eu iti recomand daca esti din Buc sa te duci in Dr taberei la firma GUT si sa ceri acolo, baietii aia iti aduc piesa in 2 ore si e exact piesa care-ti trebuie, iar preturile sunt rezonabile.

JurasikMan
28-04-2010, 09:35 AM
am si eu acceasi problema....la 72000km a picat volanta; am fost si la un service si la skoda...recomandarea din ambele parti este sa schimb tot kitul(volanta,placa,disc,rulment). La service m-ar costa 2500 iar la Skoda undeva pe la 20 e numai volanta. Am cautat pe net si am gasit Kit Luk la ceva firma din bucuresti la 1600 garantie 18 luni,transport gratuit. Mi se pare dieferenta cam mare,este oare ceva dubas la mijlos?

Pe masina , originale, sunt Sachs . Luk sunt bune , dar nu-s originale. Asta inseamna ca daca iti pica , mecanicii vor zice ca nu-i vina lor si ca de puneai original nu pica. Cei de la care cumperi Luk vor zice ca ei ti-au dat lucruri de calitate dar mecanicii le-au pus stramb ( nu ca s-ar putea asta , dar te asigur ca nu-ti va da nimeni banii in poi ) .Tu alegi . Eu am mers pe Sachs

RRS
28-04-2010, 08:46 PM
Am vazut oferta de la reprezentanta, cu kit AM Luk... de ce ar fi mai bun S?

narok
28-04-2010, 10:31 PM
Pe masina , originale, sunt Sachs . Luk sunt bune , dar nu-s originale. Asta inseamna ca daca iti pica , mecanicii vor zice ca nu-i vina lor si ca de puneai original nu pica. Cei de la care cumperi Luk vor zice ca ei ti-au dat lucruri de calitate dar mecanicii le-au pus stramb ( nu ca s-ar putea asta , dar te asigur ca nu-ti va da nimeni banii in poi ) .Tu alegi . Eu am mers pe Sachs

Exact. Fabricantul Sachs are foarte multe echipari originale de aici si preturile piperate fata de Luk, cu toate ca fac parte din acelasi concern de firme. Ca si calitate eu zic ca sunt la fel. Spun asta pentru ca e foarte probabil ca pe kit-ul nou pe Luk sa gasesti in interior una sau mai multe piese Sachs sau invers; in kit Sachs sa gaseste piese pe Luk. La Sachs credeti-ma ca se plateste numele. Nici unul din cei doi fabricanti nu fac rabat de calitate. Piesele cazute in garantie , parerea mea e din cauza mecanicilor din Romania. Cati din cei care ati schimbat volanta cu masa dubla la masina puteti spune ca ati vazut ca volanta s-a montat cu cheia speciala? Stiti ca exista asa ceva ? E o cheie speciala care centreaza volanta inainte de a fi stransa pe pozitie. Din cauza pretului cheii se face rabat la calitate. Cand am adus vorba intr-un service din Iasi de cheia respectiva pentru volanta am fost luat in ras. Iar in privinta garantiei pieselor nimeni nu e obligat sa-ti dea bani pe piesa defecta in garantie. Legile in Romania prevad schimbarea piesei defecte. Daca cumperi tot kit-ul si cade placa doar aia se schimba pe garantie. Se da una noua in schimb nicidecum banii. Singurul in dezavantaj e service-ul care executa manopera gratis.

brigada
29-04-2010, 07:04 AM
Dragi colegi de forum,ca tot suntem la capitolul ambreiaj as avea si eu o curiozitate.De cateva zile, la pornirea de pe loc,parca detectez un usor suierat ca cel care se aude din cauza placii de presiune.Oare nu este inceputul pentru o defectiune care se va manifesta mai tarziu si mai zgomotos,o defectiune la placa de presiune? Dar poate ma inseala auzul.
Insa cum se manifesta masina cand e defecta placa de presiune,poate stie cineva.
Va multumesc

cri-sti
27-06-2010, 12:27 PM
firma aia pe care ai gasit-o este cea de la magazinul- de- piese? de la ei am cumparat si eu si am cu volanta 10 mii si deocamdata este ok am dat pe volanta aproape 10 mil. Am schimbat-o eu singur restul de ambreiaj era ok.

apropo de cheia de centrare. Daca nu centrezi discul de ambreiaj nu intra cutia asta este rolul respectivei chei.Cine doreste dimensiunile respectivei chei ii pot face o schita, eu am avut norocul sa am ceva care s-a potrivit perfect daca nu foloseam un fus de la bunicamea;):)

de dat jos se da relativ usor dureaza cam 3 ore , eu unul nu m-am grabit am demontat am analizat ce piese imi trebuie si le-am montat a doua zi. Mecanica mi-a placut de cand am avut dacie.Apoi am invatat de nevoie sa imi repar Citroenul Xantia activa -benzinar turbo .Au bagat tehnologie in masina aia ca nu stiu decat cativa sa le refaca in toata tara mai exact in bucuresti 2 iar la ploiesti unul . Nemtii lucreaza mult mai simplist si mai bine decat francezii.

tavi
22-09-2010, 07:48 PM
Salut....da am o o2fl noua cu 4000km 1.6tdi 105 si deja cred ca am o problema cu ctie de viteze sau cu ambreiajul....adica in unele cazuri cand vreu sa plec de pe loc (de la semafor) nu-mi intrat in treapta 1.....ambreiajul calcat bineee....nu intra, ceva impidica schimbatorul sa intre in lacasul pentru treapa 1....mi-a facut de multe ori si deja ma enerveaza....inainte sa ma duc la service la garantie vreu sa stiu daca mai are cineva pb asta?sau poate-mi da cineva un sfat, poate nu fac ceva bine....

Multumesc

cgadalean
22-09-2010, 09:19 PM
Este o "boala" comuna la Skoda, sunt multe motorizari care au aceleasi probleme descrise de tine. Acolo s-ar putea sa fie probleme la sincroane sa la timonerie sau poate e vorba doar de un dereglaj produs ulterior. Nu mai astepta, du-te sa-ti faca masina pana e in garantie.

rosso corse
23-09-2010, 12:59 AM
Imi pare rau Tavi pt problema aparuta. :( VW group e in cadere libera la fiabilitate asa ca ceea ce spui tu nu ma mira. Bafta la service si sper sa fie ceva din timonerie nu din sincroane.

blue_eyed
23-09-2010, 11:07 AM
Salut....da am o o2fl noua cu 4000km 1.6tdi 105 si deja cred ca am o problema cu ctie de viteze sau cu ambreiajul....adica in unele cazuri cand vreu sa plec de pe loc (de la semafor) nu-mi intrat in treapta 1.....ambreiajul calcat bineee....nu intra, ceva impidica schimbatorul sa intre in lacasul pentru treapa 1....mi-a facut de multe ori si deja ma enerveaza....inainte sa ma duc la service la garantie vreu sa stiu daca mai are cineva pb asta?sau poate-mi da cineva un sfat, poate nu fac ceva bine....

Multumesc

Salut
Cea ce ai tu nu e chiar o problema. Este un lucru deja cvasicunoscut la cutiile in 5 trepte(cred ca si a ta e tot in 5), de pe motoarele grupului VAG. Acum, daca vrei sfatul meu, ar trebuii sa o lasi asa, o sa vezi ca odata cu trecerea timpului problema o sa dispara(la mine nu mai face demult, desi si eu cand am cumparat masina am intampinat aceasi "problema"). Ca si metoda "contraceptiva" poti folosi metoda dublu ambreiaj. Adica.. daca incerci sa ii dai treapta 1 si nu o ia, nu mai forta , da drumul la ambreiaj, mai calcal odata si o sa vezi ce frumos intra. Ca si sfat, nu lasa sa-ti demonteze cutia doar pt atata lucru. Gandestete ca eu am 128000km, si... nu am nicio problema la cutie sau ambreiaj, iar daca umblam in cutie la vremea cand si pe mine ma deranja lucrul asta (lucru care repet odata cu trecerea km-lor a disparut), nu stiu daca o duceam pana aici.

Succes !

tavi
23-09-2010, 08:38 PM
ok...multumesc mult pt sfaturi....adevarul ca este aiurea sa-ti demonteze romanasii cutia....cred ca le raman piese....o sa mai astept sa vad cum face si o sa incerc si dublu ambreiaj....m-am cam sperit cu chestia asta, masina noua si mai si costa ceva sa-ti faca probleme astea...incep sa fiu dezamagit...conduc logan la munca si nu am asemea probleme tampite...

Toate cele bune .

Bolex
28-06-2011, 10:11 AM
Salutare,
Rog moderatorii sa mute post-ul meu daca nu m-am incadrat ok.
Am cautat pe forum problema mea si nu am gasit-o.
Am o Skoda octavia 2 din 2007, echipare Trend, motor 1.4 MPI (BUD) 59 KW, 70.047 Km in bord.
Am plecat ieri de pe loc, treapta 1 a decurs ok, am schimbat a 2-a, totul in regula, am schimbat a 3-a si s-au simtit niste trepidatii destul de puternice in masina (ca atunci cand da sa se opreasca motorul). Am bagat din nou a 2-a, m-am dus pana la 3000 de ture si a fost in regula. In momentul cand am apasat ambreiajul si am scos-o din a 2-a ca sa o bag in a 3-a nu a mai vrut sa intre in nici o treapta de viteza.
Am oprit pe dreapta. Am oprit motorul, am apasat ambreiajul si intra perfect in toate vitezele. Pe liber, am pornit motorul, am calcat ambreiajul si nu vroia sa intre in nici o treapta de viteza. Am oprit motorul iar, am bagat a 1-a, am pornit motorul cu frana si ambreiajul calcate. In momentul cand am luat doar piciorul de pe frana, masina a plecat de pe loc si nu eliberasem ambreiajul.
Chiar daca eliberam ambreiajul sau il apasam, era ca si cum ambreiajul nu a decuplat. Presupun ca ar fi vorba de kit-ul de ambreiaj.
Vreau sa stiu si parerile voastre despre problema mea si ce imi recomandati sa fac tinand cont ca vineri seara (01.07.2011) trebuie sa plec in concediu si fara masina concediul meu e dus pe apa sambetei.
Va multumesc mult.

talpaiute
28-06-2011, 12:55 PM
Dupa simptome sigur e o problema la ambreiaj, caz in care nu cred ca poti sa faci tu ceva fara ajutor specializat. Deci mergi la service ca sa o rezolvi pana Vineri.
La 70.000 km nu ar trebui sa ai probleme de uzura la ambreiaj. Mai bine nu o mai pornesti ca sa nu se agraveze.

andreidodo
28-06-2011, 02:28 PM
suna la TOATE reprezetantele skoda din buc. vei afla cu siguranta un raspuns si un cost la problema ta.

Succes si nu mai sta pe ganduri. suna pe cine mai stii si tu, roaga pe un prieten sa te traga, pana la un service, ca ai nevoie doar de servo frana si semnale.
Bafta

ohne_zucker
28-06-2011, 02:36 PM
Poate te ajuta acest link cu anuntul unui coleg, in caz ca vei avea nevoie de kitul de ambreiaj + volantul.
http://www.clubskoda.ro/showthread.php?p=38214#post38214
Mi se pare un pret bun, dar, fara sa mergi la un mecanic nu ar trebui sa te apuci sa cumperi piese.


L.E. Topicul acesta va fi mutat, insa il mai las aici cateva zile, poate il vad colegii mai usor si primesti mai multe pareri.
Te inteleg ca esti pe picior de plecare in concediu si masina nu este pregatita.

Bolex
28-06-2011, 02:43 PM
Am bagat-o intr-un atelier la un bun prieten de-al meu care se pricepe foarte bine si astept sa o desfaca sa imi zica exact ce are.
Dupa ce i-am povestit ce mi s-a intamplat mi-a zis ca e posibil ca rulmentul de presiune sa fi trecut prin placa de presiune.
Astept, dupa ce o desface, un verdict concret.
Spuneti-mi si mie, daca ar fi de vina kit-ul de ambreiaj, de unde as putea lua altul la un pret rezonabil?
Seria de sasiu este: TMBCX21Z782013555
Va multumesc din nou si astept noi sugestii...


L.E. Topicul acesta va fi mutat, insa il mai las aici cateva zile, poate il vad colegii mai usor si primesti mai multe pareri.
Te inteleg ca esti pe picior de plecare in concediu si masina nu este pregatita.

Iti multumesc frumos.

ohne_zucker
28-06-2011, 03:56 PM
Ti-am pus link-ul mai devreme, ai acolo un pret orientativ, suna si vezi daca se potriveste pe masina ta.
Cel mai comod sa afli preturi este sa dai telefoane, si afli direct de la sursa preturi.

Bolex
28-06-2011, 08:48 PM
Dat jos cutia, placa de presiune si discul de ambreiaj. Toate sunt in regula. M-a asigurat ca mai merg cel putin 30000 km (am testat plac de presiune sa nu cumva sa fie placa moale si nu este).
A ramas maine sa vedem daca e pompa sau cilindrul receptor.
Pompa nu cred ca e deoarece atunci cand tin inchis acel burduf de cauciuc de la cilindrul receptor si apas pedala de ambreiaj, acel cilindru imi sare din mana.
Ce credeti ca ar putea fi?

rayn
28-06-2011, 11:01 PM
verifica nivelul lichidului de frina si restul daca sint in parametri ca o parere personala

Bolex
28-06-2011, 11:36 PM
Toate lichidele sunt in regula.
Am facut si aerisirea instalatiei care tine de ambreiaj.
Voi studia maine cu mai multa atentie furca care apasa pe rulmentul de presiune.

ohne_zucker
28-06-2011, 11:37 PM
verifica nivelul lichidului de frina si restul daca sint in parametri ca o parere personala


WTF?!?:scared2:
Tu ai citit ce problema are colegul nostru, sau faci misto?
Ti se pare ca nivelul lichidului de frana are vre-o legatura ???

cgadalean
29-06-2011, 12:40 AM
Nu face misto, ambreiajul este actionat hidraulic si foloseste lichidul de frana ca si lichid hidraulic.

rayn
29-06-2011, 09:58 AM
Exact era o ipoteza dar daca si asta a cazut verifica si furca dar si daca asta cade nu ramine decit de verificat sincroanele din cutie :keule: sper sa nu fie asta

Bolex
29-06-2011, 10:17 AM
Si eu sper din tot sufletul sa nu fie sincroanele din cutie.
Cu toate ca nu cred ca ar fi sincroanele deoarece cand motorul este oprit, intra in viteze foarte ok. Daca o bag in treapta 1, tin frana si ambreiajul apasat, pornesc motorul, masina tremura putin iar daca eliberez doar frana, masina pleaca de pe loc si merge in regula, dar doar in treapta 1.
Cica ar mai putea fi pompa de ambreiaj. Sa fie stricata supapa de retur, sau ceva de genu' asta, iar atunci cand tii cilindrul receptor cu mana si apesi pedala de ambreiaj, sa simti ca lucreaza, dar atunci cand e vorba de forta mai mare pentru a deplasa furca, sa piarda presiune pe la aceasta "supapa de retur".

Teddy B
29-06-2011, 01:31 PM
Cum tot ai demontat CV poti inlocui preventiv rulmentul de presiune cu tot cu parghia de debreiere.Nu te apuca sa desfaci cutia de viteze.SFAT PRETIOS (pentru octavia2 in general):In primul rand iti recomand sa inlocuiesti uleiul din CV si sa pui numai original.Poti comanda la orice dealer pe codul G 060726A2,ai nevoie 2L.Ar trebui sa aiba pe stoc,incearca sa vezi cine il are pe stoc.Verifica vizual placa de presiune,discul de ambreaj,cilindrul si pompa de ambreaj,ceva din toate astea este problema si mai ales parghia de debreiere de la rulmentul de presiune sa nu fie deformata.Sunt sigur ca pana vineri rezolvi problema si nu ai de ce sa-ti faci griji ca ratezi concediul.

Bolex
29-06-2011, 02:29 PM
Cu cilindrul receptor demontat, am apasat pedala de la ambreiaj usor cu mana.
Pedala era foarte moale pana la jumatatea cursei si apoi opune ceva rezistenta.
Am apasat pedala pana la fund si s-a auzit un zgomot ca de aer undeva in cavitatea motorului iar pedala nu a mai revenit la pozitia ei initiala.
Am tras pedala cu mana si m-am uitat la cilindrul receptor.
In jurul tijei de la cilindrul receptor se afla un burduf de cauciuc prins la ambele capete destul de etans. Cand am incercat sa imping tija cu tot cu burduful de cauciuc inapoi in cilindrul receptor, am observat cateva picaturi de lichid hidraulic. I-am zis mecanicului de problema si a venit si a dat burduful la o parte.
In acel moment a curs de acolo o cantitate destul de mare de lichid.
Mi-a zis sa apas pedala de ambreiaj cat tine el apasat cu mana pe acea tija.
In momentul cand am apasat pedala, a inceput sa curga lichid prin jurul tijei.
Acum astept sa vina cilindrul care l-am comandat, sa-l montez si sa vad cum se comporta.
Va tin la curent.

lucian.1950
29-06-2011, 09:02 PM
Fac pariu cu voi ca problema lui este in cilindrul receptor sau in pompa de ambreiaj. De ce am doua variante, fiindca atunci cind apesi pedala de ambreiaj cu cilindrul liber ( lucru pe care nu-l recomand nimanui) risti ca pistonasul sa depaseasca zona normala de lucru ... si atunci e normal sa ai lichid de frina sub burduful de protectie. Ideea este ca pentru functionarea sistemului trebuie forta mare si presiunea se poate pierde fie pe la garniturile cilindrului fie ale pompei . Daca ai masina desfacuta, sfatul este sa desfaci si sa verificati garniturile la amindoua elementele active ale sistemului, si cilindrul si pompa.

Dar motivul principal pentru care am intervenit este sa intreb pe cei care au mai facut-o : ca sa dau cutia jos, desfac planetarele de linga cutie, desfac timoneria de pe cutie si pe urma pot da cutia jos . Intrebarea este, mai trebuie sa desfac ceva ?! ( sa nu-mi ziceti de senzori sau de cablul vitezometrului ( daca exista la octavia mea )) - va intreb fiindca la ambreiajul meu a inceput sa faca galagie rulmentul si as vrea sa ajung la el sa-l vad in ce stare este, eventual sa-l fierb in vaselina ca sa-i mai lungesc viata.

rayn
30-06-2011, 10:05 AM
In pompa nu prea pentru ca ar fi ramas cu pedela la fund cred mai degraba ca in cilindru e problema........ideea era ca nu facea toata cursa si pierdea presiune pe undeva pe traseu din aceasta cauza am presupus verificarea lichidului ,in cilindru cred ca e uzat oringul de atansare si de aceea da lichidul pe afara ...............:sign_pics: poate ma insel

razraz
30-06-2011, 12:52 PM
stiu ca nu s-a mai scris de mult pe acest topic insa eu ma aflu in situatia lui Tavi

adica masina noua 2000 de km si din cand in cand la stop nu vrea sa intre in treapta 1

are cineva o ideea daca se poate rezolva pe service sau trebuie sa o las asa si sa ma rog la Dumneazeu sa nu mai faca cu timpul

Bolex
01-07-2011, 12:33 AM
Problema era intr-adevar cilindrul receptor.
Dar pentru ca tot dadusem cutia de viteze jos, am schimbat si kit-ul de ambreiaj deoarece cu vechiul kit mi s-a zis ca mai merge vreo 30000-40000 km si am zis sa nu muncim de doua ori.
Tind sa cred ca cilindrul receptor era defect de foarte mult timp, pentru ca mi s-a intamplat de cateva ori, atunci cand bagam in treapta 1 sa plec de la semafor, sa intampin un blocaj si trebuia sa dau drumu pedalei de ambreiaj, apoi sa o apas si atunci intra in treapta 1. Sa zic din 6-8 opriri la semafor 1 era de acest gen. Asta mi se intampla de 27000 km incoace.
Acum ambreiajul merge superb iar schimbatorul de viteze este ca un joystick. Intra foarte usor in orice treapta, ba mai mult, mi se intampla sa vreau sa o bag intr-o treapta de viteze si imi pleaca maneta singura din mana cam pe la jumatea distantei din liber la capatul acelei trepte.
Functioneaza superb.
Schimbat kit ambreiaj si cilindru receptor m-a costat fix 900 de lei cu tot cu manopera deoarece am un amic care lucreaza la UNIX si m-a ajutat sa procur piesele la preturi rezonabile. Toate compoenetele care le-am pus acum pe masina sunt SACHS.
S-au mirat foarte multe persoane cand au vazut ca cilindrul receptor cel vechi si cel nou sunt confectionate din plastic. Cica asta ar fi problema majora la o utilizare in traficul din Bucuresti. Si ce-i drept eu folosesc masina zi de zi in Bucuresti.
Oricum, ideea este ca s-a rezolvat si m-am linistit. Plec in concediu vineri noapte cu skoditza mea :photo::).
Va multumesc foarte mult ca ati fost alaturi de mine.
Am stat langa masina cand s-a desfacut fiecare surub asa ca daca mai aveti intrebari, va voi raspunde cu drag.
Sper ca la urmatoarea intalnire a skodistilor, in Bucuresti, sa ajung si eu.
O seara placuta si un weekend placut.
Drive safe.


P.S.: Multumesc moderatorilor ca mi-au lasat topicul pe prima pagina pana la rezolvare. Acum, daca doriti, il puteti muta unde se cuvine.
Sper ca nu am facut reclama referinduma la acele firme.
Multumesc.

rayn
01-07-2011, 08:35 AM
Salve daca citesti topicul "urgenta ambreiaj" poate ai sa te lamuresti posibil sa fie aceasi problema cilindrul receptor :keule: nasol sa o duci in service asa de noua dar daca e pe garantie n-ai ce face trebuie numai sa nu-ti inlocuiasca "si"alte piese sau mai potiverifica lichidul de frina sa fie la nivel

lucian.1950
02-07-2011, 06:24 PM
Pai la banii astia este parfum... Concediu placut !!!

ohne_zucker
04-07-2011, 12:09 PM
"P.S.: Multumesc moderatorilor ca mi-au lasat topicul pe prima pagina pana la rezolvare. Acum, daca doriti, il puteti muta unde se cuvine.
Sper ca nu am facut reclama referinduma la acele firme.
Multumesc."

Nu ai pentru ce.
Discutia a fost mutata aici, si este acum si sticky !!!

Crisjuice
03-08-2011, 10:00 PM
Salutare la toata lumea!
Sunt nou pe forum dar am cam citit tot ce s-a postat aici legat de ambreiaj si cutie viteze, dar tot nu imi este clar din ce e problema la mine.
E vorba de skoda octavia 2, 2008, 1,9 tdi, 73.000 km.
Problema e ca , dupa ce am rulat pe autostrada vreo 2, 3 ore, in viteza 5, la intrarea la un service area, am redus viteza, am scos din viteza si am avut neplacerea de a nu mai putea introduce in absolut nici o treapta, decat dupa aplicarea metodei "dublului ambreiaj". Deasemenea, am patit si problema care s-a mai postat, cu plecatul masinii de pe loc, in viteza 1, chiar daca ambreiajul era calcat. Oricum merg zilele viitoare la un service pt o diagnoza, dar astept si parerile voastre. Mersi!

razraz
03-08-2011, 10:35 PM
probabil ti s-a blocat cilindrul receptor de la ambreiaj.

Am o intrebare: Faza cu neintratul aleator in viteza 1 o pateai si inainte de aceasta problema prezentata mai sus? daca da, cat de des?

Crisjuice
04-08-2011, 07:06 PM
razraz, daca rasp era pt mine, nu am mai avut probleme pana acum cu intratul in viteza 1. Azi am fost la service si mi-au zis ca nu e cazul sa umblu la ea, sa las sa pice ambreiajul de tot, pt ca , daca e sa schimbe discul (cica problema e de acolo- se incinge si nu ar mai decupla), ar trebui da schimbe si volanta si toata afacerea asta ar duce pe la 1000 de euro. Oricum mi se pare un scor cam mare. Pareri?

razraz
04-08-2011, 07:22 PM
sincer mi se pare cam mare pretul

din cate stiu eu un kit complet de ambreiaj la octavia este intre 500 de lei (kit LUK-cazul meu motor 1.4mpi) si 1800 de lei maxim zic eu pentru motoarele mai mari gen 1.9.

Acum daca e ambreiajul de vina nu inteleg de ce trebuie schimbata si volanta.

octavia2
28-08-2011, 08:24 PM
salut.
rebuie sa schimb volanta bimasa si nu sunt hotarit ce marca sa cumpar.am vazut in multe locuri ca luk e mai scump decit sachs,dar se recomanda sachs. mie ce imi recomandati.are vreo importanta daca pe masina e o marca si eu pun alta?
alta problema ar fi cu uleiul de motor.am pus 5w30 castrol edge si in 6000 km am ajuns la minim.care ar fi uleiul recomandat la aceasta masina,ar fi mai bun un 5w40?masina are 151000km
skoda octavia 2, 1.9tdi,105cp,cod bjb.

mbgd
01-09-2011, 04:31 PM
eu am aceeasi masina si motor ca al tau.are 160.000 si am pus numai aral 431!.foooarte multumit.incearca si asa.

Dantwe2000
05-09-2011, 04:08 PM
Am o skoda octavia 2 1.9 tdi din 2008 noua luat[ si am o problema la ambreiaj. Cand este pornit mororul si la relantiu mi se aude un zgomot la pedala( numai cand o apas jumatae ). Nu am probleme cu vitezele , nu patineaza, nu scartie nu mi-o arunca din viteze. Am doar 46500km cu ea si mi se pare absurt ce se intampla. Nu am mers decat eu cu masina si nuam stilul de atine piciorul pe ambreiaj. Cei de la skoda avia mi-au zis ca trebuie demontata cutia si vazut.....doar aceasta operatiune costa 600lei.

cataline
06-09-2011, 09:55 AM
Zgomotul asta foarte posibil sa vina de la rulmentul de presiune.

liv_sibiu
06-09-2011, 01:33 PM
Nu mai tine ambreiajul semicuplat. Apare patinarea. Ambreiajul se apasa brusc si se lasa lent. Acceleratia invers.

lucian.1950
06-09-2011, 05:11 PM
Si la mine am inceput sa aud rulmentul cum huruie , putin, dar a inceput... eu am 70 mii cu masina... il las si cind o sa se accentueze rau zgomotul, desfac eu cutia si il schimb sau ii fac baie in vaselina fiarta, depinde de ce o sa vad la el.In nici-un caz nu dau 6 milioane pentru manopera...

cristeamandrei
06-09-2011, 05:25 PM
Lucian daca desfaci cutia, iti recomand sa schimbi rulmentul cu unul nou, pt ca daca manevra cu fiertul in vaselina nu iese o sa-ti blestemi zilele desfacand iarasi tot, eu mi-am schimbat volanta, discul de ambreiaj si rulmentul, dar te avertizez ca e de munca.

Dantwe2000
07-09-2011, 02:41 PM
Zgomotul asta foarte posibil sa vina de la rulmentul de presiune.

Multumesc pentru informatie si ajutor , tuturor!

eXistenZ
02-11-2011, 09:02 PM
Andrei poti sa-mi dai si mie detalii despre schimbul de ambreiaj. Ce ai schimbat, cat a costat piese/manopera si unde. Sunt si eu interesat pentru un schimb ca am probleme la rulment. Acelasi simptome ca la colegi. Eu am cumparat Skoda de la o dama si cred ca de aici am problema. A mea are 100000 km dar nu cred ca conteaza. Iti multumesc anticipat pentru orice informatie.

rayn
04-11-2011, 10:01 AM
Multumesc pentru informatie si ajutor , tuturor!

Eu cred ca este volanta de ce cred asta pantru ca am schimabat kitul mai putin volanta si la fel face acel tacanit pe la jumatatea pedalei dar asa o las pina s-o rupe'n pais'pe :scared2:

darvin
18-11-2011, 12:51 PM
Salut.vin si eu cu o intrebare:mi-am luat o skoda o2 din 2007 2.0 tdi bkd motor si de vreo
citeva zile cind apas pedala ambreaj de la jumatate si pina aproape de podea se aude un zgomot ca atunci cind ai o anvelopa deformata nu stiu daca este tocmai buna explicatia.masina este adusa din germania si persoana care mia vindut-o mia zis ca a scimbat volnta.va rog daca ma puteti ajuta cu rezolvarea problemei.va multumesc

Sebache19
05-12-2011, 01:23 PM
Salut,
Am o Octavia 4x4, diesel 2L, 140CP, Ian. 2010, 155.000 KM.
De obicei dimineata, cand motorul este rece, in mers cand elberez pedala de ambreiaj in treptele 1, 2 si cateodata 3, in prima jumatate a cursei pedalei (pe eliberare) aud un zgomot/suierat si simt vibratii usoare in pedala.
Va rog sa ma ajutati cu o opiniei referitoare la cauza posibila.
Va multumesc anticipat.

cristeamandrei
05-12-2011, 07:16 PM
eXistenZ
Nu prea am ce detalii sa-ti dau, adica am decuplat motorul de pe tampoane, am desfacut suruburile care leaga cutia de motor, am tras motorul in fata, iar de aici in colo am scos discul de ambreiaj, volanta, si rulmentul, si am inceput montarea tuturor acaretelor, daca nu ai mai facut asta niciodata, nu te apuca sa faci ca o faci pilaf, la prima vedere pare usor, dar in realitate ai mult de munca.

danutlupu
08-12-2011, 01:34 PM
Buna ziua,
Am scapat de o belea de masina si sunt tare bucuros sa am dat de alta, de fapt mi-a si zis un prieten ca acum nu ai ce masina sa iei ca toate au cate o buba. Deci m-am procopsit cu o Octavia 2 de vreo 120.000 KM, merge bine cazanul in general dar cum am urechea fina mi-am dat seama ca are un rulment dus si ceva bucse. Fiind si km astia am zis s-o coafez si cu o distributie, am mai gasit bube la un buton de centralizata, comanda la geaurile electrice, schimbul de ulei si filtre plus manopera...sa fie primit, oricum am scapat mai ieftin cu ce trebuia sa schimb la cealalata doar la tren de rulare.

Dupa ce mai cetesc pe forum vad ca lista nu se incheie aici, am si eu o vibratie care imi face un sunet de rezonanta in masina, asta intamplandu-se intre 1400-1100 ROT/min mai ales cand se coboara din ture, cand apas ambreiajul sau maresc turatia sunetul dispare. Sa ma pregatesc de o volanta sau ambreiaj ? :huh:
Pe cealalta masina aveam ambreiajul cam dus si cand am intrat pe asta mi se oprea motorul ca la incepatori in intersectie, acum m-am obisnuit dar smunceste un picut la plecare si masina are nerv, e de rau sau de bine ?

danutlupu
09-12-2011, 06:44 PM
S-a rezolvat problema cu vibratia, zgomotul aparuse dupa ce s-au uitat cei din service pt o constare la rulmentul de la roata printre altele. Azi am aschimbat la masina distributia, filtre si ulei, rulmentul si niste bucse si merge bine nu mai zdrongane, nu mai vibreaza.
Am tinut in mod expres sa se uite si la ambreiaj cu atentie si mi-au zis ca nu e cazul sa-l schimb, deci am scapat pt moment.

51SEB
13-02-2012, 11:10 PM
Buna,
Sunt nou pe aici si am si unele probleme cu masina, Octavia II, motor BKD din 2007, diesel, 140hp, 177000km la bord . La inceput se auzea un zgomot mecanic ("scrajnit" ) cand eram in treapta 1 sau mansalier, apoi dintr-o data nu mai trecea de 120km/h si patina tot mai tare pana cand nu am mai mers mai mult de 80/h ,la care am schimbat kitul + volanta si pe cand am crezut ca am rezolvat problema ... nu era chiar asa, nu mi se accelereaza mai mult de 3000 si mai mult de 120km/h in trapta a 4,5 si6. In treptele 1,2 si3 pot sa turez cat vreau ca trece si de 3000 de ture. Ce poate sa aiba ?? Cineva spunea ceva de debimetru de aer sau injector. Ce parere aveti ? Merci,

ohne_zucker
14-02-2012, 12:46 AM
Mai degraba, si cel mai grav, cred ca e turbina !!!
Nu am diesel si nu cunosc mai multe detalii, poate te ajuta colegii cu astea, dar eu asa cred, din cum spui tu ca se manifesta.
Celelalte componente le-ai schimbat din initiativa proprie ca asa ai crezut tu, sau ai si un mecanic care iti spune ce si cum ?

viobr
20-02-2012, 11:45 PM
zlele astea a aparut si la octavia mea un zgomot destul de ciudat si neplacut, in treapta a 2-a imediat ce schimb din treapta 1, se aude un zgomot de lovitura ce vine din zona transmisiei e ca si cum roata ar patina pe zapada un topait si un huruit de dacie 1310...oare ce o fi? va rog cu un sfat!

51SEB
26-02-2012, 05:30 PM
Tot nu am rezolvat nimic, merge bine dar cand o apuca "nebunia" nu mai trage deoc, adica indiferent cat as accelera tot asa merge si nici turometrul nu urca , nici consumul nu creste (instantul) si nici fum nu scoate... Pe tester a spus ca e ok totul la ea :( . Daca fac o oprire iar merge bine :((((

cristeamandrei
04-03-2012, 10:14 PM
Parerea mea este ca ar trebui sa faci o verificare a turbinei.

pauul
04-03-2012, 11:12 PM
Tot nu am rezolvat nimic, merge bine dar cand o apuca "nebunia" nu mai trage deoc, adica indiferent cat as accelera tot asa merge si nici turometrul nu urca , nici consumul nu creste (instantul) si nici fum nu scoate... Pe tester a spus ca e ok totul la ea :( . Daca fac o oprire iar merge bine :((((

curata debitmetrul, vezi cum se comporta
sau cumpara unul nou cam 200-300 ron

deniss O2 2009
18-05-2012, 08:50 PM
Salut.Am o Octavia 2 din 2008 motor 1.9 tdi BXE.Cand apas ambreiajul la jumatatea curesi se aude un zgomot ciudat ca un scrasnet.Ambreiajul are cursa mica.Cei de la skoda mi-au zis ca pe duca volanta.
Are cineva idee daca asta e cauza si cat costa un kit ambreiaj cu volanta cu tot cu montaj?
Ce producator recomandati?

smiley82
13-06-2012, 04:47 PM
Salutare
Am si eu o skoda 1.6 tdci din 2010.... pe la 60.000 km a cazut volanta... nici o problema, a fost la reprez si mi-au schimbat-o pe garantie....
Dupa 30.000 km a cazut din nou, am ajuns cu masina la reprezentanta (masina mai avand vreo 2 saptamani pana iese din garantie) si baietii mi-au spus ca nu se mai poate face pe garantie deoarece problema nu era piesa ci modul de condus... totodata au mai constatat ca si discul de ambreiaj e uzat si ca ar trebui schimbat tot kit-ul de ambreiaj, dar acesta nu face obiectul garantiei - e consumabil....
Acu stau si ma intreb... daca volanta face parte din "ambreiaj" si la aceasta se aplica garantia, atunci ambreiajul din ce categorie face parte ???

lucian.1950
15-06-2012, 09:18 PM
Am si eu o intrebare pentru cineva care stie precis... ce este si mai ales CE ROL ARE dracovenia asta care apare in scheme la iesirea din pompa de ambreiaj ( robinet, drosel ) ????

lucian.1950
16-06-2012, 12:15 PM
atasez schema integrala unde apare minunea despre care va intreb...

T. Carmen
17-06-2012, 06:54 PM
Din imaginea postata de tine, mie mi se pare ca acel robinet la care te referi, pare a avea nervurile lipite de corp, deci s-ar putea sa nu-l poti invarti, in interiorul lui se vede un cap de surub, ma gandesc atunci ca de acolo se face aerisirea instalatiei.
Daca robinetul intr-adevar se poate invarti, inseamna ca dupa inchiderea lui, lichidul nu va trece mai departe pe acea teava pe care o vezi dupa robinet, si duce la cutie... deci atunci a fost gandit ca la schimbarea ambreiajului sa nu se piarda tot lichidul din instalatie. Daca e asa, asta dupa mintea mea poti sa o probezi: inchizi robinetul, scoti masina din viteza, pornesti motorul, si incearca sa bagi masina in viteza, banuiesc ca ar trebui sa nu mai poti baga masina in viteza, fiindca lichidul nu isi mai face tot traseul.
Ai specificat... ,,precis" , am vazut dar prea tarziu:) asa ca te rog frumos sa ma scuzi de interventie:yahoo:

nica_ro
18-06-2012, 08:45 AM
Buna,
rezolvat problema ... nu era chiar asa, nu mi se accelereaza mai mult de 3000 si mai mult de 120km/h in trapta a 4,5 si6. In treptele 1,2 si3 pot sa turez cat vreau ca trece si de 3000 de ture. Ce poate sa aiba ?? Cineva spunea ceva de debimetru de aer sau injector. Ce parere aveti ? Merci,
Ce erori au reiesit la tester? Poate fi si defect si senzorul IAT (G42) sau sa fie blocata geometria la turbina. Ai verificat ce presiune baga turbina? Dupa simptome nu cred ca trece de 1,3 bar.

lucian.1950
19-06-2012, 10:07 AM
Carmen,
sincer nu-i vad rostul ca robinet, fiindca din ce stiu eu si, si elsa zice la fel, blochezi furtunul care leaga rezervorul de pompa cu o clama (il presezi... intelegi ca esti o fata desteapta ) . Pentru aerisire are un aerisitor pe cilindrul receptor... In fine, sper sa-mi fac timp simbata sau duminica viitoare si sa dau bateria jos sa vad zona, sa ung timoneria, eventual sa scot pompa sa-i schimb garniturile si daca nu-si revine, peste inca o saptamina sa dau cutia jos si sa vad ce e inauntru la ambreiaj... oricum o sa va tin la curent cu rezolvarea problemelor ...

lucian.1950
24-06-2012, 10:04 PM
Revin cu vesti , care din pacate nu sint bune deloc...
Deci dracovenia aia care apare si in etka si in elsa si care nu stiam ce este... pur si simplu nu este pe masina.
Intelegeti daci ca am desfacut masina, ieri, si rezultatul la problemele mele cu ambreiajul este : placa de presiune fisurata, ati inteles bine . o ureche de prindere era rupta de tot , la o alta ureche era fisurata doar intr-o parte... rulmentul obosit, discul tocit, astea sint uzurile normale... dar placa fisurata, este prima data cind vad asa ceva pe o masina ( pacat ca la mine ) . Deci imi trebuie alt kit complet de ambreiaj. Deocamdata masina a ramas desfacuta in asteptarea unui kit nou.

rayn
25-06-2012, 12:13 PM
Salut.Am o Octavia 2 din 2008 motor 1.9 tdi BXE.Cand apas ambreiajul la jumatatea curesi se aude un zgomot ciudat ca un scrasnet.Ambreiajul are cursa mica.Cei de la skoda mi-au zis ca pe duca volanta.
Are cineva idee daca asta e cauza si cat costa un kit ambreiaj cu volanta cu tot cu montaj?
Ce producator recomandati?

Si eu am octavia bxe 2008 APROX 35K KM si la mine se aude acel zgomot pe la jumatatea cursei dar daca nu sint alte manifestari eu nu ias da importanta nu faci decit sa arunci banii pe fereastra La o zafira 145k km face la fel dupa ce am schimbat kit distributie cu toate ca era ok

lucian.1950
25-06-2012, 03:18 PM
Zgomotul pe care il auziti voi apare cind rulmentul de presiune intra in sarcina... practic la un rulment mai mult sau mai putin blocat, freaca fata rulmentului (blocata ) pe razele placii de presiune ( care se invirte ), deci fier pe fier... rezultatul uzura pronuntata si in rulment si mai ales in razele placii... consecinta : alte piese.
Mecanicii din ziua de azi dau vina pe volanta una-doua, nu de alta, dar e cea mai scumpa piesa din ambreiaj si de regula se schimba cu tot ambreiajul, deci o caruta de bani care pleaca din buzunarul nostru in buzunarul lor...

rayn
26-06-2012, 06:08 PM
Nu prea sint lamurit,zgomotul apare cind schimbatorul de viteze este la punctul mort si apesi ambreiajul,la jumatatea cursei se aude acel zgomot adica atunci cind se aude zgomotul rulmentul intra in sarcina??!!

lucian.1950
27-06-2012, 12:47 AM
Deci fara pedala apasata rulmentul sta linga razele placii de presiune impins numai de un arculet din cilindrul receptor si se invirte cu ele patinind fara sa apara forte mari intre ele. Cind apesi pedala levierul pe care este prins rulmentul este impins in fata de presiunea creata de tine si preseaza in razele placii de presiune fortind-o sa basculeze ( adica sa se retraga si sa elibereze discul ). Acum forta de apasare este foarte mare si la un rulment blocat, fata rulmentului nu se roteste sincron odata cu placa si patineaza fata de raze, si apar zgomotul si uzura pronuntata. Atasez doua poze sa vezi cum se uzeaza in acest caz. se vede santul sapat de raze in rulment si uzura razelor mincate de rulment .
Sa nu uit... pozitia schimbatorului de viteze nu are nici-un amestec in toata treaba asta.

30adi
12-09-2012, 12:03 PM
am si eu cam aceeasi problema, cand motorul e rece si apas ambreiajul, se aude un huruit, cat e zona unde debraiaza ambreiajul. daca e jos de tot pedala nu se mai aude.
cand se incalzeste motorul nu se mai aude nimic. am schimbat rulmentul de presiune, dupa o saptamana iarasi a aparut sunetul.
Kit-ul ambreiaj+volanta au fost schimbate deja.

poate fi de la altceva? mersi

mihai05
12-09-2012, 06:07 PM
problemele legate de kitul transmisie motor-cutie [volanta +disc+placa presiune+rulment ] -cind rulmentu incepe sa dea semne de oboseala huruie
-sunt cazuri foarte rare cind se deformeaza placa si da aceleasi sintome ca rulmentu -discu da cel mai simplu simptom patineaza atit la demaraj dar si in mers si nu mai ai acelasi raport intre motor si cutie -volanta asta cade fff greu dar nu imposibil cauza toate cele de mai sus din cauza frecarilor prea mari care apar intre volanta disc si placa de presiune .aveti grija si de soarele de pe placa sar putea si el sa aiba probleme razele lui sa nu mai aiba aceiasi elasticitate un segment al lui sa fie mai moale decit restul si atunci la calcarea ambreiajului sa tina intro parte.:meeting:

30adi
13-09-2012, 10:02 AM
mda, imteresant ca mecanicul zice ca a dat jos iarasi cutia si nu pare nimic suspect, huruiala tot acolo e, dar numai la rece. mi-a zis ca e posibil ca placa sa se fi uzat neuniform, din cauza fostului rulment, poate fi si asta problema?

mihai05
13-09-2012, 05:25 PM
este posibil in ultima parte a interventiei de mai sus am explicat si chestia asta vezi sa nu ai uzura si la soarele de pe placa [sant in zona unde calca rulmentul pe el]:cool:

30adi
13-09-2012, 05:33 PM
mersi de info :)

fmg32
20-11-2012, 09:21 PM
salut..sunt nou pe forum si ca toti ceilalti am si eu o problema.Am o Skoda octavia 2 1.9 diesel 105 cp,problema este ca de curand am observat ca imi patineaza discu de ambreiaj.am fost la service am dat cutia jos si am gasit volanta cu masa simpla si din cate am vazut pe forum aceste masini au volanta cu masa dubla.masina o am de 1 an binenteles ca nu aveam cum sa vad cand am cumparato.daca puteti sa imi explicati si mie cum e posibil sa am volanta cu masa simpla,kitul de ambreiaj care a fost pe masina a fost valeo iar acuma m-am interesat si nu se gaseste decat kitul de ambreiaj este cu tot cu volanta .ce sa fac si ce parere aveti si cum ma sfatuiti,multumesc anticipat.

rares.13rrs
29-12-2012, 02:37 PM
Am si eu o problema si nu-mi dau seama de la ce.
E vorba de o2, 1.9tdi 105cp.
Masina are 135000km. In 12.07.2011 (90221km) masinii i s-au inlocuit volanta + kit ambreiaj complet (c2011013686) - asa apare in cartea service.
In momentul in care pornesc motorul si e rece, vreo 5 secunde aud niste batai groaznice la motor ca si cum ar da sa cada jos.
La rece daca apas pedala de ambreiaj nu se aude mare lucru, insa la cald, daca apas pana la jumatate pedala se aude un huruit ciudat. La fund apasata dispare sunetul. Cu pedala ridicata sunetul e insa destul de subtil.
Daca merg cu masina mai sportiv insa schimb corect vitezele fara sa omor discul (pe care nu il simt sa patineze), cand cobor din masina simt un miros suspect de ars...

Garantia pieselor este de 2 ani fara limita de km. Masina am cumparat-o la 130000km iar proprietarul a spus ca nu s-a tras pe masina, porniri sportive sau tractat diverse.
Cei de la SKODA spun ca acestea s-au defectat din cauza stilului de condus si nici nu vor sa auda de garantie.
V-ati batut careva de probleme la schimbarea pieselor in garantie ?

JurasikMan
29-12-2012, 07:55 PM
Exista ceva adeavar in ce spun cei de la reprezentanta. Pune tu un volant absolut nou si lasa-ma la volan 20 de km. Daca nu reusesc sa-ti fac varza tot ambreiajul in astia 20 de km , iti cumpar masina cu 10.000 euro.
DAca ai tractat ceva si nu ai turat destul, volantul bimasic se duce imediat. Daca ai scapat ambreiajul de cateva ori la plecatul de pe loc in treapta de viteza mica , cand ai un cuplu motor cat China ...volantul crapa. Daca ai incurcat a 3-a cu viteza intai ...la frana de motor din a 4-a ...adio volant bimasic.
Daca nu s-a centrat corect volantul ( exista o cheie speciala ) ...iar se duce.
Sigur ca astea sunt extreme. Nu crapa utilizandu-l normal chiar asa usor , dar sistemul este mai sensibil decat cel cu disc de ambreiaj cu arcuri.
Diferenta de care vorbesti este de 45.000 km . Pai in rulajul asta putea sa crape de 5 ori.
Stiu care sunt conditiile de acordare a garantiei insa ele se refera la ansamble fixe , care in caz de defectare se inlocuiesc. Ambreiajul tine de stilul de pilotaj. Ok, daca se strica in 5000 km de noua , probabil nu va comenta nimeni. Dar daca are 130.000 km si a fost deja schimbat , nici eu nu l-as recunoaste ca defectiune de fabricatie ce poate intra sub incidenta garantiei.

fmg32 ..zi-mi si mie ce cod motor ai si ce an de fabricatie are masina

rares.13rrs
29-12-2012, 09:10 PM
Bun. Simptomele descrise de mine sunt cele ale unei volante defecte sau al rulmentului ?
Cat e durata de viata normala al unui kit de ambreiaj + volanta ? Utilizare normala.
Am inteles ca ar exista si volanta cu masa simpla insa nu stiu care sunt diferentele.
Multumesc.

JurasikMan
29-12-2012, 10:29 PM
Crede-ma ca nici mama si tata mecanicilor nu iti pot spune 100 % sigur motivul unui huruit care vine dinspre ambreiaj sau cutie. Pentru asta este nevoie sa iti dea jos cutia , sa vada cu ochiul daca volantul este plecat de la punct si a ramas intepenit , sa invarta cu manuta lui aia meseriasa de rulment ca sa auda daca huruie cu adevarat ( nu se aude , dar se pune urechea pe cutie si daca e dus se transmite fara dubii huruitul ).
Un huruit din zona aia poate veni si din cutie. Sunt frecvente cazurile. Daca vine de acolo este insotit de mult span pe magnetul din capul busonului de golire a uleiului din cutie.
E greu de spus cat este durata de viata. Am condus masina unui amic care a schimbat volantul pe la 220.000 km . S-au crucit si aia de la reprezentanta. I-au facut si poze.La firma unde lucra amicul aveau si aia Skode si fiul patronului tot Octavie conducea. A terminat volantul la 32.000 km. Ii placea tare mult sa plece cu scartait de roti. Au scartait rotile ...pana i s-a troznit volantul.
Deci e relativa chestia.
De aia am intrebat si eu colegul care zice ca a descoperit volant simplu. Din cate stiu eu nu exista dar s-au vazut si minuni mai mari. Spun asta pentru ca volantul bimasic este dublu ca si grosime fata de unul simplu. No, grosimea aia suplimentara trebuie sa fie compensata de ceva ca am mari dubii ca au dat alte gauri prin caroserie numai ca sa prinda o cutie mai scurta. Din discul de ambreiaj nu pot scoate diferenta aia. Discul este subtire si daca s-ar trece pe unul normal cu arcuri nu ar afecta domensiunea pentru ca arcurile sunt pe interiorul placii de presiune si nu trebuie modificat nimic ca sa incapa. Am citit pe undeva ca faceau unii modificare de pe volant bimasic pe volant normal dar nu era ceva oficial ci manufactura. Cehii au avut un motiv serios sa puna volantul bimasic. Motoarele diesel se pare ca au vibratii foarte mari si volantul ala le-ar atenua. Asa e varianta oficiala. Inclin sa ii cred , ca se strica in draci si ambreiajele si suportii de motor.
Toti vrem masini mai noi si mai moderne , fara sa ne gandim ca exista si gherle date de producatori. Eu mi-as lua acum o masina cat mai simpla d.p.d.v. mecanic. Cu un motor cat mai clasic. Fara filtre de particule , sonde lambda si alte tampenii din care se scoate un rahat de reducere a consumului si un piculet de poluare mai putin. Fara stop/start ..sau cum ii zice ca omoara demarorul si bateria.
Am un prieten cu o Mazda b - 2500 , de 2.5 Turbo Diesel clasic. eu i-am cumparat masina la 60.000 km. Acum are peste 300.000 km. porneste ca in prima zi. TRage busteni la gater, cara 130 % din capacitatea de incarcare in bena ...si i s-a rupt un arc anul trecut. LA 300.000 km a schimbat un rulment. Eu la Octavia am dublat valoarea de cand am luat-o ca sa o fac masina . Imi dau lacrimile de cate ori imi amintesc. Astea moderne nu mai sunt masini. Sunt tepe ca sa mearga economia. Lucruri proaste, sa se strice repede sa cumpere fraierul alta noua ca sa aiba Angela Merkel cui sa vanda anvelope de iarna din stocul de la Continental.
A ...ambreiajul mazdei e original. Poate la o utilizare normala nu ar fi de mirare...dar masina aia trage busteni zilnic.
DEci , fratele meu de suferinta , nu mai cauta explicatii ca iti faci draci degeaba. Pune mana si starnge banuti , schimba kitul cu volant cu tot si cand desfaci , schimba si suportul dintre motor si cutie ca e ieftin. Te chinui aiurea sa gasesti explicatii care oricum nu te vor satisface si tot la cheltuiala ajungi.

rares.13rrs
30-12-2012, 12:03 PM
Am inteles.
Ideea in sine era daca sa merg sau nu cu scandal la SKODA sa schimbe piesele in garantie. Ei ziceau la telefon de ceva span albastru care sigur o sa-l gaseasca acolo cand dau jos cutia.
Cand am cumparat masina aveam de ales intre ea si un leon 2.0 tfsi. Mare gherla mi-am luat pentru 2 litrii de combustibil in minus..

rayn
31-12-2012, 11:12 AM
Am inteles.
Ideea in sine era daca sa merg sau nu cu scandal la SKODA sa schimbe piesele in garantie. Ei ziceau la telefon de ceva span albastru care sigur o sa-l gaseasca acolo cand dau jos cutia.
Cand am cumparat masina aveam de ales intre ea si un leon 2.0 tfsi. Mare gherla mi-am luat pentru 2 litrii de combustibil in minus..

Sansa sa te duci la ei sa schimbi piesele pe garantie este aproape 0 Ma rog este o parere personala,nu ai decit sa gasesti un service sa stai frumusel linga mecanic sa vezi cu ochisorul tau ce schimba sau nu De unde stie NOSTRADAMUS ca o sa gaseasca span albastru si nu verde ???!!!! Volanta cu masa simpla exista http://www.autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=21669&GrupaId=13&Subgrupanume=Set%20ambreiaj parca pe valeo Eu am schimbat la un pejo expert disc+rulment fara volant la 176000km masina are azi 278000km volant cu masa simpla original si inca mai merge asa ca depinde de DRIVER

fragrances09
23-01-2013, 02:58 PM
Vand 1 kit ambreiaj Sachs,nou pt motor AWX 131 cp, ieftin la 500 lei urgent! ccineva interesat?

lee99
05-03-2013, 07:32 PM
am si eu o mica problema la O2-ul meu
doar cand motorul e cald,la relanti se simt mici vibratii cum stau in masina.uneori mai mici,scurte aproape insesizabile,iar alteori mai intensive dar nu tare.o fi masina diesel dar totusi nu ar trebui sa faca asa
precizez ca acul turometrului nu se misca deloc,iar in mers nu face asa sau daca accelerez,doar la relanti
am incercat sa pornesc de pe loc intr-antaia si merge ok adica porneste de pe loc fara trepidatii si fara sa accelerez
daca pornesc in treapta a 3-a atunci porneste de pe loc dar pe masura ce las ambreiajul incet sta sa moara motorul,adica trepideaza incet si da sa dea in nas.
ce or fi vibratiile astea mici ce se simt?se vor accentua in viitor?o fi volanta?
masina e luata de la Welt Auto din Austria si este inca in garantie,dar problema este ca trebuie data jos cutia sa se constate daca este sau nu volanta.daca nu e volanta atunci am pus-o pt ca eu trebuie sa platesc manopera,care e de vreo 400 euro,degeaba e in garantie.daca e volanta atunci eu nu platesc manopera doar 60% din costul volantei.
ce sa ma fac? :( nu vreau sa dau vreo 400 sute de euroi doar sa-mi zica ca nu e volanta
oare cum pot verifica daca e sau nu volanta??ca daca e ceva la ambreiaj atunci tot eu trebuie sa platesc ca se incadreaza la consumabile.
eu stau in Austria acum
astept pareri,multumesc

lucian.1950
05-03-2013, 11:48 PM
Nu te supara dar eu cred ca faci din tintar armasar ...

Adica masina se comporta normal, adica pleaca fara probleme in treapta intiia, probabil si in a doua, dar tu vrei sa plece fara probleme in treapta a treia ?!

lee99
06-03-2013, 01:25 AM
nu fac din tantar armasar,stai linistit.nu degeaba mi-am expus problema
am incercat figura cu pornirea intr-a treia deoarece asa am citit pe un alt forum Skoda de la cativa ,,veterani''.http://www.skoda-club.ro/index.php?topic=5749.90 ,cred ca esti membru si tu pe acolo,nu? :)
sa nu crezi ca m-a apucat pe mine asa doar de dragul de a schimba mai rar treptele de viteza si sa pornesc din a treia. ;)

lucian.1950
06-03-2013, 01:50 AM
Vad ca te-ai suparat...
nu stiu de ce m-ai trimis dincolo, dar hai sa analizam cele spuse de tine :
spui ca micile zgomote sau vibratii se aud numai la relanti si inteleg eu, nebagat in nici-o viteza cu ambreiajul liber . Daca am inteles bine si asta este situatia, in aceasta situatie ambreiajul face un tot unitar(volanta-disc-placa) si se invirte liber cu motorul si cu jumatate din cutie ( arborele primar si pinioanele de pe el). In ansamblul ambreiajului nu se misca nici-o piesa din cele trei una fata de alta . Rulmentul, care face si el parte tot din ambreiaj, este dezlipit de razele soarelui si sta pe loc. Daca micile vibratii de care spui tu ar fi date de piesele din cutie, care se invirt, cind bagi in viteza si deci sint in sarcina ar face urit de tot, asa ca excludem cutia. A mai ramas motorul, care poate cauza vibratiile, si cum acestea dispar cind accelerezi inseamna ca nu sint piese deformate ci e vorba de alimentare, care e controlata de soft, care se bazeaza pe datele culese si transmise de senzori, pe injectoare - si sa nu uitam motorina care poate avea cite ceva prin ea. Deci in zona asta este cauza vibratiilor, dar fiindca ,,uneori mai mici,scurte aproape insesizabile,iar alteori mai intensive dar nu tare" eu cred ca nu trebuie sa iti faci probleme, cred in continuare ca esti prea pretentios cu motorul (apropo, nu ne-ai spus cit de veche e masina si citi km ai la bord) . Asteapta sa consumi toata motorina din rezervor, alimenteaza de la alta statie, si daca tot mai face asa, du-te la service pentru o diagnoza (care va fi mult mai ieftina decit cei 400 euro).
Si sa nu uit, toate masinile pleaca cu zmucituri in treapta a treia, si asta numai daca turezi bine motorul, ca altfel moare .

lee99
06-03-2013, 02:17 AM
nu m-am suparat absolut deloc :)
aceste mici vibratii nu se aud ci se simt si le-au sesizat inca alte doua persoane deci nu cred ca exagerez eu.precizez ca de 8 ani am detinut alte 10 masini din care doar 2 pe benzina.deci am avut alte 8 diesel-uri dar la niciuna nu am simtit treaba asta.
mentionez inca o data ca vibratiile/trepidatiile astea sunt doar la motor cald,doar la relanti si nu sunt de intensitate mare.fapt pt care ar spune multi ca exagerez eu prea tare si sa nu-i dau atata atentie.dar vezi tu,din chestii minore se ajung la cheltuieli majore pe care oricine ar dori sa le excluda pe viitor.
multumesc oricum de explicatiile detaliate din partea ta,sunt de mare ajutor.te pricepi mai bine decat mine,dar nici eu nu-s chiar afon.ma mai pricep asa cat-de-cat. ;)
peste o luna voi schimba uleiul si toate cele 4 filtre si sunt curios daca va fi ceva schimbare.cine stie?desi ma indoiesc(sunt mai pesimist de fire)
in ceea ce priveste varsta masinii sau km-i la bord,vezi semnatura mea,am detaliat tot ce se poate despre ea :)
daca mai ai alte pareri/sfaturi le primesc cu cea mai mare placere :respekt:
diagnoza i s-a facut de vreo 2 ori si nu reiese nici o eroare,deci o scoatem si pe asta din ecuatie
pretentios nu prea cred ca sunt cu motorul,cum ai precizat,doar vreau sa-l intretin normal,decent fara bataie de joc:schimburi ulei,filtre...etc la timp,mers subturat DELOC adica schimbat trepte sub 2500 ture NU si nici sportiv nu conduc.....nu-mi bat joc de masini deoarece trebuie sa fac drumuri lungi(1000km)cu ea si nici nu sunt baiatul lui Bill Gates sa arunc cu banii pe geam

rayn
06-03-2013, 10:40 AM
Si a mea face la fel la relanti cu motorul cald sau rece si da intradevar numai la skoda am intilnit fluctuatiile astea ale motorului la relanti rezultatul fiind niste vibratii fine pentru 1-2 sec Basca a facut asa de noua, am fost repede la garantie si mi-au spus ca "asa fac toate" asa ca eu nu ma mai stresez :weight_lift2: safe

tm49syr
06-03-2013, 03:40 PM
Vibratii similare la pornire si oprire motor, iar ca si altii si eu suspectam volanta. Problema reala: corp clapeta admisie aer motor defecta(cand s-a blocat de tot mi-a aparut si martorul cu motorasul in bord), dupa inlocuirea ei problema s-a rezolvat, iar acum nu mai sunt vibratii sau trepidatii!!!

lee99
06-03-2013, 03:45 PM
dar la mine nu sunt vibratii la pornire si oprire doar in relanti cu motorul cald....draku' stie

lucian.1950
06-03-2013, 04:49 PM
Daca erai mai aproape puneam de-o intilnire sa vad si eu , dar asa ce sa zic. Schimba statia de unde alimentezi, alimenteaza dupa ce ajungi pe rezerva si fa-i plinul si poate dispar simptomele. Oricum fii cu ochii pe ea si daca se accentueaza atunci fa-ti probleme, deocamdata eu zic sa stai linistit. Bafta !

rares.13rrs
30-04-2013, 10:20 AM
dupa o resoftare a masinii, volanta incepe sa trepideze din ce in ce mai tare.
am gasit un kit de ambreiaj + volanta usurata produsa de catre F1 RACING la 450euro.

specificatii:
- Placa de presiune Heavy Duty stage 3
- Disc ambreiaj staqe 3 cupru ceramic 6 palete
- rulment
- scula de aliniere
- rezista pana la 450 CP
- volanta usurata 4.1 Kg (stoc 7 Kg)
- volanta realizata din 4140 otel forjat
- made in USA

a folosit cineva asa ceva ?

octavia2
19-09-2013, 11:28 PM
Salut.As avea si eu o problema si mar interesa daca poate fi normal si daca sa intilnit cineva cu asta.
Cam de fiecare data cind calc ambreiajul sa bag in prima viteza se aude ca un "bum",ca si cum ceva ar ajunge la capatul cursei si se izbeste de ceva sau un piston care porneste dintr-o data

speed
18-10-2013, 12:56 PM
Da mai multe detalii. Zgomot in timpul mersului, socuri la plecarea de pe loc, vibratii, etc. Pot fi multe cauze care dau aceste simptome, Pistonasul (deoarece actionarea este hidraulica, lipsa ulei, rulment uzat, volanta dezechilibrata, placa de presiune cu probleme).

roby122
25-12-2013, 07:43 PM
salut,am si eu o problema cu octavia 2 fl 1,4 tsi ,in momentul in care ridic ambreiajul se aude un zgomot,mai are cineva aceasta problema?am aproximativ 23000 de km

speed
31-01-2014, 12:19 PM
salut,am si eu o problema cu octavia 2 fl 1,4 tsi ,in momentul in care ridic ambreiajul se aude un zgomot,mai are cineva aceasta problema?am aproximativ 23000 de km

Ce fel de zgomot? Pentru ca in functie de tipul zgomotului pot fi diverse probleme (la huruit este rulmentul de presiune -trebuie aerisit ambreiajul deoarece este hidraulic ceea ce inseamna reglaj necorespunzator a curse, sau stai cu piciorul pe ambreiaj pe la intersectii); (la pacanit poate fi volanta sau placa de presiune, daca vibreaza este volanta dusa (ceea ce este putin probabil la acesti km-numai in caz ca ai fortat ambreiajul)); Mai da-ne detalii!!!:sm4:

NU da quote la ultimul mesaj!!

danelmiv
01-02-2014, 10:13 PM
Buna seara , am o skoda octavia ll . Astazi am vrut sa plec cu ea dar imi intra foarte greu in viteze aproape deloc , poate sa imi spuna si mie cineva care ar fi cauza ? Cu doua zile inainte am spalat masina , dar cu doua zile inainte pentru ca ieri nu am avut probleme cu ea .
Multumesc !

JurasikMan
02-02-2014, 11:50 AM
Sesizezi vreo pozitionare anormala a schimbatorului ? Prima data trebuie sa elimini cauzele usoare , gen timonerie dereglata , circuit hidraulic . Abia dupa ce treci in revista asta , te gandesti la probleme de cutie .

tunoi802000
04-02-2014, 02:58 PM
salut.am si eu o problema.este vorba despre o octavia 2 .acum vreo luna a inceput sa intre greu in viteza a 2a .am mai mers cu ea asa pana cand acum vreo 2 saptamani nu a mai intrat deloc.am fost la un mecanic , a zis ca este timoneria am schimbat-o de la dezmembrari si mi-a dat-o cu tot cu cele 2 selectoare de viteza.le-am schimbat dar nimic, asa ca a zis sa schimb si piesele care vin in continuarea acestora(una pt 1si2 si una pt 3si4-nu stiu cum se numesc-au cam 15cm)insa nimic nu vrea sa intre in viteza a 2a deloc.daca incerci manual din fata de la motor sa bagi a2a intra, dar in momentul in care schimbi din schimbator nu vrea.a incercat in toate felurile sa o regleze dar nimic.orice sfat este bine venit , am zis sa evit o vizita la reprezentanta skodaconstanta care m-ar afecta financiar cred destul.mersi

mbgd
04-02-2014, 03:19 PM
ai incercat,cu motorul pornit si pedala apasata,sa bagi in viteza de la motor? cu motorul oprit,intra in viteza?

tunoi802000
04-02-2014, 03:35 PM
da.cu motorul pornit si pedala apasata merge daca bagi de la motor , pe loc intra indiferent daca este motorul pornit sau oprit , in mers nu vrea , caraie de zici ca se rupe masina in doua:(

lucian.1950
04-02-2014, 04:17 PM
Iti rspund si aici : vezi filmuletul privind reglarea timoneriei gasit de Carmen :

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sheTKD03hmo

sint convins ca astfel reglezi cum trebuie, sau vezi daca ai ceva rupt la schimbator, nu pe cutie.

speed
07-02-2014, 11:43 AM
da.cu motorul pornit si pedala apasata merge daca bagi de la motor , pe loc intra indiferent daca este motorul pornit sau oprit , in mers nu vrea , caraie de zici ca se rupe masina in doua:(

Salutare,

Nu sunt suta la suta sigur insa pot fi doua probleme majore : timoneria care din cate inteleg eu ai schimbat-o si totusi nu merge (este posibil ca fiind second hand sa nu te ajute) sau ai o problema in cutie la sincronul pentru treapta 2-a. Iti dau mai jos un text care te va lamuri despre ceea ce se intampla in cutia de viteze.
"Pe un arbore al cutiei de viteze exista o serie de pinioane, coroane dintate, inele sincronizatoare, precum si furca de actionare impreuna cu mansonul de cuplare. La actionarea manetei de viteze, o parghie deplaseaza furca de actionare in directia indicata de maneta, impingand inelul sincronizator peste coroana dintata. Rolul inelului sincronizator, sau sincron cum i se zice in mod popular, este de a “sincroniza” turatia arborelui cu turatia acestuia, permitand astfel cuplarea coroanei dintate cu mansonul de cuplare. In acest mod este conectat pinionul vitezei dorite cu arborele, fiecare viteza avand cate un pinion de diametru diferit pe arborele respectiv."
De obicei problemele apar la sincroane care sunt dintr-un material diferit fata de pinioane si intotdeauna sincroanele sunt cele care se duc primele.
Din acest motiv cutia ta face acel zgomot de ti se pare ca se rupe masina in doua.Iti doresc multa bafta si iti recomand sa ai parte de un atelier auto cu specialisti nu cu carpaci.Daca ai fi la Deva ti-as recomanda unul dintre cei mai buni mecanici din tara.
Iti doresc multa bafta si sa ne tii la curent cu ce ai mai facut.
:beerchug:

gooffy
21-05-2014, 12:24 PM
Salutare,
de ieri am intrat in posesia unei skode octavia 2 2008 1.9 di 105 caluti. 155.000 km . problema mea este ca atunci cand plec cu motorul rece pot schimba foarte usor vitezele. Dupa 20-30 km prin oras incepe sa miroase a incins(asemanator cu mirosul insuportabil de la tramvaie) si merge foarte greu sa schimb vitezele. daca bag in mansalier si o scot maneta ramane in aceeasi pozitie si scartaie cand o bag in alta treapta. Cel de la care am luat masina a zis ca a stat masina si ceva vreme si ca isi da drumul.
Azi am vb la service si merg cu masina, dar vroiam ceva pareri sa nu ma trezesc ca imi spune cine stie ce bazaconii. mai ales ca nu am avut skoda si la masina mea ford nu am avut probleme de acest gen. Am citit sfaturile celor de aici si intradevar cand apar putin pedala se schimte ca bate ceva dar nu asa rau.
Isi da drumul dupa un timp sau are ceva probleme la ambreiaj?
In rest masina functioneaza impecabil.

multumesc

lucian.1950
21-05-2014, 10:16 PM
80% ambreiajul 20% lipsa ulei in cutie...
Sint curios ce au sa gaseasca baietii la service.

gooffy
21-05-2014, 11:39 PM
Si eu eram curios. Mi-au zis ca totul este bine dar sa o mai urmaresc si ne auzim daca este vreo problema.
Schimbatul greu era de la o piesa care era putin ruginita. Nu stiu cum sa explic dar la motor acolo langa cutie este o piesa care pare din plastic(culoare neagra) si care era angrenata foarte greu cand schimbam vitezele. Cica este o problema comuna la masinile care stau mai mult nefolosite. A dat cu degripant si s-a rezolvat. Acum vad ca intra in viteza ok, dar tot mai este un miros dar foarte slab, pedala de ambreiaj trebuie apasata la maxim ca sa schimbi viteza si parca nu suna bine(sper sa fie asta in capul meu) se simte la picior ca bate ceva .


In cutie nici nu a verificat uleiul. se poate verifica si de mine sau numai in service?

professore
03-06-2014, 09:25 PM
Salut,
De ceva timp a inceput sa huruie/suiere motorul la calcarea ambreiajului in treptele 1-2-3 daca schimb incepand cu 2300 rpm in sus. Zgomotoul dureaza 0.5 - 1 secunde, ca si cum ar fi ceva ce inca se invarte si se opreste repede. Din ce am citit pe forum, sa fie oare discul de ambreiaj care patineaza pe rulment?
Uleiul in cutie este scazut probabil are nevoie de 200-300 ml completare, am comandat ulei original G060726A2 si maine il voi schimba sa vad poate e doar de la uleiul din cutie.

A doua problema care este deranjanta la cutie, in momentul miscarii schimbatorului se aude un zgomot metalic (piulite jucand liber pe un surub), nu conteaza daca e pornita sau nu. Banuiesc ca ceva s-a slabit dar are cineva idee ce anume genereaza acest zgomot?

Octavia 2 1.9 TDI BJB 2004 208k km; CV 0A40 GQQ

professore
05-06-2014, 12:53 PM
Am schimbat uleiul cutiei, schimba mai usor insa huruitul nu a disparut.

Zgomotul metalic vine de la cablurile timoneriei, trebuie stranse/tensionate.

JurasikMan
05-06-2014, 03:01 PM
Huruiala este , in general , asociata rulmentilor . In cel mai fericit caz , este rulmentul de presiune. Se poate schimba , dar necesita datul cutiei jos . Manopera este destul de harnica ( cam 400 ron ) .
Dupa un rulaj , cutiile incep sa huruie si din cauza sincroanelor . Cand schimbi treapta de viteza , sincroanele egalizeaza turatia a doi arbori . Practic sunt niste frane .
Schimbarea lichidului nu rezolva absolut nimic. Este doar o impresie ca ai cutia mai linistita.